افزایش ۲ برابری خرید تضمینی گندم

مدیرکل اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

مدیرکل اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان و تحویل آن به سیلو‌های استان در مقایسه با سال گذشته ۲ برابر بیشتر شده است.

افزایش ۲ برابری خرید تضمینی گندم

مدیرکل اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان و تحویل آن به سیلو‌های استان در مقایسه با سال گذشته ۲ برابر بیشتر شده است.
سید کسری بابایی مدیر کل اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفت و گو با
 باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارداشت:با توجه به افزایش میزان تولیدات گندم در اراضی کشاورزی استان اصفهان پیش بینی می‌شود میزان خرید تضمینی گندم کشاورزان و تحویل آن به سیلو‌های استان در مقایسه با سال گذشته ۲ برابر بیشتر باشد.او افزود:برداشت غلات اراضی استان  از ابتدای سال جاری آغاز و همچنان ادامه دارد که از این میزان غلات برداشت شده در استان اصفهان ۹۸ هزار و ۹۷۰ هکتار مربوطه به برداشت محصول گندم و جو است.
مدیر کل اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: از این مقدار ۵۳ هزار و
 ۶۳۳ هکتار از اراضی استان اصفهان در کل مربوط به سطح برداشت گندم و ۴۵ هزارو ۳۳۸ هکتار مربوط به سطح برداشت جو است.
بابایی ادامه داد:بیشترین میزان برداشت گندم در استان اصفهان به شهرستان اصفهان با ۳۰ هزار و
۵۰۰ هکتار اختصاص دارد که پس از این شهرستان به ترتیب شهرستان برخوار با ۳ هزار و ۸۵۰ هکتار و شهرستان فلاورجان با ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار بیشترین میزان برداشت گندم را دارا هستند.
او اضافه کرد:همچنین بیشترین میزان سطح برداشت جو در استان اصفهان مربوط به شهرستان‌هایی همچون اردستان با ۸ هزار و
 ۶۰۰ هکتار، شهرضا با ۴ هزار و ۹۵۰ هکتار و گلپایگان با ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار است.
مدیر کل اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان یادآور شد: لازم به ذکر است که برداشت محصول جو و گندم اراضی کشاورزی استان در مناطق گرم سیر استان
 روبه پایان و در مناطق سردسیر استان در حال انجام است.
بابایی ادامه داد: پیش بینی می‌شود ۲۸۹ هزار تن گندم در اراضی کشاورزی استان اصفهان در سال جاری برداشت شود.او گفت: خرید تضمینی گندم کشاورزان استان اصفهان هم هر کیلو گندم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.
مدیر کل اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: همچنین در حال حاضر ۸۸ هزار و ۲۸۲ تن گندم از سوی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان هم از کشاورزان خریداری شده است.