رشد ۷۸۴ درصدی صدور اسناد حدنگار برای اراضی زراعی در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان:

رئیس کل دادگستری هرمزگان:رشد ۷۸۴ درصدی صدور اسناد حدنگار برای اراضی زراعی در هرمزگان




بندرعباس- شهین صادقی
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در هشت ماه اخیر با اقدامات ویژه دستگاه قضایی و اداره کل ثبت اسناد، شاهد رشد ۷۸۴ درصدی صدور اسناد حدنگار برای اراضی کشاورزی در سطح استان بوده ایم.
مجتبی قهرمانی اعلام کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت اجرای کامل قانون حد نگار (طرح جامع کاداستر) و تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در این خصوص، با اقدام ویژه دستگاه قضایی استان برای تکمیل ثبت اراضی کشاورزی در سامانه کاداستر و مراجعه مسئولین به مالکین اراضی زراعی، شاهد افزایش بی سابقه صدور اسناد حدنگار در مناطق مختلف استان هستیم که این موضوع در سطح کشور بی نظیر بوده و از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان الگویی برای دیگر استان ها ارائه شده است.
رئیس کل دادگستری هرمزگان با اعلام این مطلب، گفت: در هشت ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰، تنها برای ۲ هزار و پانصد و سی و هفت هکتار از اراضی زراعی استان هرمزگان، سند حدنگار (کاداستر) صادر شده بود که با اجرای طرح تسریع در حدنگاری اراضی کشاورزی و تعیین قاضی ویژه در این خصوص، در مدت مشابه امسال، این آمار به مساحتی بالغ بر ۲۲ هزار و چهارصد و بیست و یک هکتار افزایش یافته است.
قهرمانی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال، رشد حدنگاری اراضی زراعی در سطح کشور، حدود ۳۰۰ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: در همین بازه زمانی، شاهد رشد ۷۸۴ درصدی و بیش از هشت برابری صدور اسناد حدنگار (کاداستر) برای زمین‎های کشاورزی در استان هرمزگان می‎باشیم.
وی بیان داشت: تاکنون برای ۴۴ هزار و هشتصد و چهل و هشت هکتار از اراضی کشاورزی استان هرمزگان در ۵ هزار و سیصد و هفتاد و سه قطعه، سند حدنگار (کاداستر) صادر شده است.