جلال چراغپور کارشناس فوتبال:‌ شانس فرانسه و آرژانتین برای قهرمانی بیشتر است

جلال چراغپور کارشناس فوتبال:‌ شانس فرانسه و آرژانتین برای قهرمانی بیشتر است


جلال چراغپور کارشناس فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا ۴ تیم راه‌یافته به نیمه‌نهایی جام‌جهانی شایسته این حضور بودند، گفت : وقتی تیمی می‌تواند در چنین سطحی از رقابت تا این مرحله صعود کند حتما شایستگی لازم را داشته و به نظر من تیم‌های آرژانتین، فرانسه، کرواسی و مراکش فاکتورهای لازم برای حضور در نیمه‌نهایی این دوره از رقابت‌ها را داشتند.
وی افزود: برای موفقیت در چنین سطحی از رقابت، یک تیم نیازمند فاکتورهای مختلف است که از آن جمله می‌توان به میزان سطح آمادگی، هوش و ذکاوت، قدرت و آمادگی جسمانی، مدیریت خطای بازیکنان در زمین و در طول مسابقه،‌ نیمکت فنی و همسو با مدیریت تیم، آنالیزهای دقیق و صحیح از رقبا و مسائلی از این دست اشاره کرد.
وی  به حذف تیم‌هایی مانند آلمان،‌ پرتغال و انگلیس پرداخت و افزود: این‌ تیم‌ها برای خودشان سبک و سیاق خاص و تعریف شده‌ای دارند اما همه آنها امروز از طریق تصاویر تلویزیونی دارند جام را دنبال می‌کنند. آلمان با آن سبک خاص خود که به سبک ژرمن‌ها معروف است خیلی زود با جام وداع کرد،‌ انگلیس و پرتغال با شیوه و روش خاص خود وداعی تلخ با جام داشتند و ۴ تیم‌راه یافته به نیمه‌نهایی ثابت کردند برای حضور در چنین سطحی از رقابت باید فاکتورهای لازم را داشت و با شایستگی برای کسب عنوان قهرمانی جنگید.
وی در خصوص ۲ تیم فینالیست جام جهانی هم خاطر نشان کرد: با توجه به آنچه تا امروز در جام‌جهانی قطر رخ داده نمی‌توان تحلیل درستی از نتایج داشت اما به نظر می‌رسد اگر فرانسه و آرژانتین در فینال باشند بازی زیباتر و جذاب‌تری را می‌توان شاهد بود. فراموش نکنیم تیمی مانند فرانسه در رقابتی سخت و نفس‌گیر برابر انگلیس خود را به این مرحله رسانده، آرژانتین بعد از آن باخت فاجعه‌آور برابر عربستان از یک بحران و دوره سخت عبور کرد و امروز خود را تا این مرحله بالا کشیده است. به صحنه پاس معکوس مسی و گلی که برابر هلند به ثمر رسید دقت کنید. اگر آن صحنه را بارها تماشا کنید متوجه نمی‌شوید در آن شرایط او چه تصمیمی دارد و طبیعی است که مدافعان مات و مبهوت بمانند.