جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و پایان تلخ ماجراجویی‌ کریستیانو رونالدو

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و پایان تلخ ماجراجویی‌ کریستیانو رونالدو



تیم ملی فوتبال پرتغال در دور یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف مراکش رفت و با یک گل در جدال برابر شیرهای اطلس شکست خورد تا از رسیدن به سومین نیمه‌نهایی تاریخ خود بازبماند.
کریستیانو رونالدو، کاپیتان و فوق ستاره‌ی پرتغال در سن ۳۷ سالگی پنجمین و آخرین جام جهانی خود را تجربه کرد. او در این دوره نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و با یک گل به کار خود خاتمه داد. گلی که او را به عنوان تنها بازیکن تاریخ که در پنج جام جهانی مختلف گلزنی کرده معرفی کرد. با این حال این پایانی نبود که کریس برای ماجراجویی‌اش در این تورنمنت بزرگ متصور می‌شد.
او در جام جهانی ۲۰۰۶ برای اولین بار در این مسابقات حاضر شد. اولین گلش را به ایران زد و پرتغال هم نهایتا عنوان چهارمی را به دست آورد. رتبه‌ای که هیچ‌وقت دوباره تکرار نشد. رونالدو چهار سال بعد با تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش در شرایطی در مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی از جام بیرون رفت که یک گل زده بود و یک پاس گل داده بود.
آمار رونالدو در سال ۲۰۱۴ نیز شبیه ۲۰۱۰ بود. یک گل زد و یک پاس گل داد اما شاگردان پائولو بنتو از گروهشان هم بالاتر نرفتند. سپس نوبت به اوج درخشش رونالدو رسید. او در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه‌ موفق به زدن چهار گل شد ولی باز هم نتوانست تیمش را از مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی بالاتر ببرد.
و این مسیر ۱۶ ساله با ۲۲ بازی، هشت گل و ۲ پاس گل خاتمه پیدا کرد. همان اولین حضور برای کریس تبدیل به بهترین حضورش شد که توانست عنوان چهارمی را به دست بیاورد. اولین گلش به ابراهیم میرزاپور و آخرینش به آتی زیگی، گلر تیم غنا بود.