جایی برای توجه به دخترانی که سرپناه ندارند

مراکز مداخله در بحران؛

دختران و زنان نیازمند به کمک‌های فوری اجتماعی از طریق اورژانس اجتماعی، به صورت خود معرف و یا با راهنمایی ارگان‌های دیگر مانند کلانتری و دادگاه‌ها در مراکز مداخله در بحران پذیرش می‌شوند.



دختران و زنان نیازمند به کمک‌های فوری اجتماعی از طریق اورژانس اجتماعی، به صورت خود معرف و یا با راهنمایی ارگان‌های دیگر مانند کلانتری و دادگاه‌ها در مراکز مداخله در بحران پذیرش می‌شوند.
به گزارش مهر، دخترانی که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند؛ دخترانی که خانواده‌ای ندارند؛ دختران فراری از خانواده یا دخترانی که به دلیل اعتیاد یا خشونت اعضای خانواده به هیچ وجه نمی‌توانند با آنان زندگی کنند؛ می‌توانند در مراکز بحران سازمان بهزیستی به صورت موقت اسکان داشته باشد.
سازمان بهزیستی متولی اصلی کنترل آسیب‌های اجتماعی است و رسیدگی به دختران و زنانی که به صورت فوری نیازمند رسیدگی هستند؛ از مهم‌ترین اولویت‌های کاری این سازمان است.
سه مرکز مداخله در بحران سطح یک در استان تهران وجود دارد. یک مرکز در تهران، یک مرکز در شهرستان ری و مرکز دیگری در شمیرانات.
مراجعین، دختران و زنان نیازمند به کمک‌های فوری اجتماعی از طریق اورژانس اجتماعی، به صورت خود معرف و یا به دستور و راهنمایی ارگان‌های دیگر مانند کلانتری و دادگاه‌ها در مراکز مداخله در بحران پذیرش می‌شوند.
اقدامات پس از پذیرش شامل: اقدامات مددکاری، روانشناسی، روانپزشکی، حقوقی و مصاحبه با خانواده است.
وظیفه اولیه مراکز مداخله در بحران رسیدگی به نیازهای فوری مددجویان است؛ آنان پس از دوره‌های معین و با بررسی شرایط مددجو آنان را به دیگر مراکز معرفی می‌کنند.
مراکز خانه سلامت و بازپروری و خانه‌های امن از دیگر مراکزی است که دختران با توجه به شرایطی که دارند در آن‌ها پذیرش می‌شوند.
خانه امن محل پذیرش زنان خشونت دیده است و خانه‌های سلامت و شبه خانواده مرکز پذیرش کودکان اعم از دختران و پسران ۶ تا ۱۸ سال است که خانواده توانایی نگهداری از آنها را ندارد؛ در حال تحصیل هستند و سابقه فرار و آسیب‌های دیگر را ندارند.
مرکز مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی نواب صفوی واقع در اتوبان محلاتی یکی از سه مرکز مداخله در بحران استان تهران است و با توجه به تعدد آسیب‌های اجتماعی و کمبود مراکز مداخله در بحران با مدیریت دولتی نقشی مهم و اثر گذار در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی کلان شهر تهران دارد.