اوج حساسیت و هیجان

نبرد استقلال و پرسپولیس؛

دو دیدار باقی مانده هفته دوازدهم لیگ برتر امروز برگزار می‌شود، در بازی های امروز استقلال و پرسپولیس در تهران به مصاف هم می‌روند و تراکتور در کرج میهمان پیکان است.

اوج حساسیت و  هیجان


 


دو دیدار باقی مانده هفته دوازدهم لیگ برتر امروز برگزار می‌شود، در  بازی های امروز استقلال و پرسپولیس  در تهران به مصاف هم می‌روند و تراکتور در کرج میهمان پیکان است.
واقعیت این است که ، دیدار امروز استقلال و پرسپولیس  هیجان‌ انگیز‌ترین بازی چند سال اخیر است، با توجه به شرایط جدول و اختلاف 2 امتیازی استقلال و پرسپولیس حساسیت و  هیجان در این مسابقه به اوج خواهد رسید. مسابقه‌ای که قرار بود حدود
50 روز قبل و پیش از شروع جام جهانی برگزار شود اما به دلیل آماده‌سازی تیم ملی به تعویق افتاد، مسابقه‌ای که در دنیای هواداری بیش از 3 امتیاز دارد.
برای بازی امروز دو تیم مهره‌های ارزشمندی را در اختیار ندارند در استقلال گفته می‌شود ابوالفضل جلالی بازیکن ملی پوش به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود و در پرسپولیس هم احتمال غیبت شیخ دیاباته  وجود دارد اما غیبت لوکا دیا در دربی به خاطر مشکلات خانوادگی بزرگترین شوک به پرسپولیس است. لوکا بازیکن 6 گله پرسپولیس است و غیبت او می‌تواند امتیاز ویژه‌ای برای استقلال محسوب شود.
در خط دفاع هم پرسپولیس فقط 3 گل خورده و مستحکم‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد اما استقلال
 3 گل بیشتر از رقیب سنتی خود دریافت کرده ولی جنگ اصلی در این بازی در میانه زمین و جایی است که هافبک‌های دو تیم نبردی سخت و سنگین با یکدیگر خواهند داشت.  نبردی که شاید نتیجه‌اش برای هواداران فوتبال کشورمان حتی از فینال جام جهانی هم مهم‌تر باشد.در خط حمله استقلال
12 گله یک گل بیشتر از پرسپولیس زده تا دو تیم در نزدیک شرایط فنی نسبت بهم قرار داشته باشند. برخی کارشناسان می‌گویند تیمی که خوش‌شانس‌تر باشد در این دربی برنده خواهد شد اما نمی‌توان تجربه بیشتر گل‌محمدی در دربی را نسبت به ساپینتو فراموش کرد. هرچند تساوی نتیجه‌ای ایده‌آل برای پرسپولیس محسوب می‌شود و باعث خواهد شد که قرمزهای پایتخت با حفظ اختلاف دو امتیازی بالاتر از حریف قرار داشته باشد اما این دلیل نمی‌شود که استقلال بخواهد بی‌مهابا حمله کند.
هر دو تیم سه برد اقتصادی یک بر صفر قبل از دربی داشته‌اند و همین مساله نشان دیگری است که شاید این بازی هم مثل خیلی دیگر از دربی‌ها در حد انتظارات زیبا نباشد.