عملیات اصلاح هندسی جهت رفع گره ترافیکی شهر رودهن آغاز می‌شود

با تصویب شورای ترافیک شهرستان دماوند؛

با تصویب شورای ترافیک شهرستان دماوند؛ عملیات اصلاح هندسی جهت رفع گره ترافیکی شهر رودهن آغاز می‌شود

 


رودهن-ایرج صادقعلی
شهردار رودهن با بیان اینکه با تصویب شورای ترافیک شهرستان دماوند عملیات اصلاح هندسی جهت رفع گره ترافیکی شهر رودهن آغاز می‌شود، گفت:
 88 دستگاه خودروی تاکسی رودهن فرسوده هستند.
به گزارش خبرنگار آفرینش،سید محمد موسوی‌منش اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل عمومی و بهبود عبور و مرور شهری سازمانی وجود داشت که فعالیت خاصی انجام نمی‌داد بنابراین در قدم اول جابجایی و انتصاب جدید برای ایجاد پویایی در این سازمان صورت گرفت.
وی در خصوص اصلاح هندسی‌ها عنوان کرد: در برخی تقاطع‌ها گره ترافیکی وجود دارد که نیاز به اصلاح هندسی داشتند، طرح‌ها به شورای ترافیک شهرستان ارسال شده‌اند و بعد از تصویب عملیات اجرایی شروع می‌شود.
شهردار رودهن افزود: در مورد سرعتکاه‌ها و آرامسازی ترافیک نیز ساماندهی انجام شده و سرعتکاه‌های ناقص جمع‌آوری و موارد جدید در حال نصب هستند.
موسوی منش تصریح کرد: تابلوهای هدایت مسیر و تابلوهای ایمنی و محدودیت‌ها خریداری شده‌اند و تا پایان سال نصب می‌شوند.
وی عنوان کرد: ساماندهی تاکسی‌بارها و تاکسی‌ها با جدیت توسط سازمان حمل و نقل عمومی و بهبود عبور و مرور شهری پیگیری می‌شود و به دنبال سهمیه جدید هستیم اما هنوز به نتیجه نرسیده است.
شهردار رودهن بیان داشت: شهرداری کلیات حمل و نقل و بهبود امور شهری را در دستور کار دارد ضمن اینکه همکاران راننده تاکسی که مردم داری کردند و خدمت خوبی به مردم دادند براساس برخی شاخص‌ها احصا شده‌آند و در مراسمی از آنها تقدیر خواهد شد.
موسوی منش گفت: از آنجا که رودهن یک شهر مبدا و مقصدی است و بسیاری از ساکنان غیربومی از تهران و دیگر شهرها هستند، تاکسی به شهرهای اطراف نیز وجود دارد لذا با هماهنگی شهرداری تهران منطقه 4 ون‌های مسافری مربوطه نیز در رودهن مستقر هستند.
وی در رابطه با تاکسی‌های فرسوده نیز اظهار داشت: به لحاظ اینکه فرسودگی در تاکسی‌رانی براساس آئین‌نامه‌ها مشخص می‌شود و نیز در سنوات اخیر به علت افزایش قیمت‌ها این آئین‌نامه‌ها نیز دچار تغییراتی شده‌اند، آمار تاکسی‌های فرسوده کم و زیاد می‌شود.
شهردار رودهن افزود:تا 10 سال پیش نرخ سن فرسودگی تاکسی‌ها 10 سال بود که این میزان افزایش یافت بنابراین موضوع فرسودگی باید براساس معیارهای روز بررسی شود.
موسوی‌منش ادامه داد: کل ایستگاه‌های تاکسی رودهن تحت نظارت این سازمان شامل خطوط بومهن، چمران، تهرانپارس، مهرآباد، سادات محله، وسکاره و گیلاوند هستند که خط بومهن به علت گردشی بودن ایستگاه ثابتی ندارد.
وی گفت: 283 تاکسی در این خطوط و تحت نظر سازمان تاکسی‌رانی رودهن مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد نزدیک به 88 تاکسی فرسوده هستند.
شهردار رودهن اظهار داشت: امسال هنوز تاکسی‌های فرسوده تعویض نشده‌اند و 88 تاکسی مذکور به علت فعالیت بیش از 10 سال فرسوده محسوب می‌شوند.
موسوی‌منش بیان کرد: در اوج کرونا ماسک و الکل به رانندگان تاکسی داده می‌شد اما اتحادیه اجازه خدمات دیگر مانند عرضه لاستیک به تاکسی‌داران نداده است.
وی تصریح کرد: همه رانندگان تاکسی بومهن را در سایت ایساکو ثبت نام کرده‌ایم تا به رانندگان کارت ایساکو صادر کنیم و در حال حاضر منتظریم که اتحادیه کارت‌ها را صادر کند.
شهردار رودهن گفت:به عنوان یک خدمت دیگر به تاکسی‌داران، طی هماهنگی با اتحادیه‌ها مقرر شده است که روغن ماشین دولتی به تاکسی‌داران واگذار کنیم.