جدیت و برخورد مستمر شهرداری ملارد با هرگونه تغییر کاربری باغات

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهر ملارد:

ورود سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری ملارد به بحث تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی و برخورد مستمر و جدی آنان با متخلفین این حوزه یکی از اقدامات بسیار موثر و از مطالبات برحق شهروندان است که قطع به یقین باعث کندی روند ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی و باغات بجا مانده خواهد شد.

جدیت و برخورد مستمر شهرداری ملارد با هرگونه تغییر کاربری باغات

 


ملارد-برزگر
ورود سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری ملارد به بحث تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی و برخورد مستمر و جدی آنان با متخلفین این حوزه
یکی از اقدامات بسیار موثر و از مطالبات برحق شهروندان است که قطع به یقین باعث کندی روند ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی و باغات بجا مانده خواهد شد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ملارد سرپرست سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری ملارد در همین راستا گفت:کنترل باغات و جلوگیری از تغییرات کاربری اراضی کشاورزی و قطع درختان باغات به منظور تغییر کاربری  را
 به طور جد در دستور کار سازمان قرار داده و اکیپ‏های گشت را در دو شیفت کاری به ۳ برابر افزایش داده ایم  تا به طور مستمر بر آن نظارت داشته باشیم.
سید امیر حسین میرباقری سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهر ملارد وضعیت کیفی پارک‌ها را در حال حاضر مثبت ارزیابی نمود و اضافه کرد: روشنایی پارک‌ها که یک مقوله امنیتی و همچنین در بخش بصری و نورپردازی شهر بسیار حائز اهمیت هستند را مورد بازنگری قرار داده ایم چرا که قبلا در اکثر پارک‌های شهر از نظر روشنایی دچار ضعف  شدید بودیم .
وی ادامه داد:اقدامات زیربنایی جهت روشنایی پارک اسپرت مارلیک، بوستان ملت امیر فاز۱ و ۲ ، بوستان اباصالح ،بوستان پرنیان ، بوستان پویان و شیوا  در حد مطلوب به انجام رسیده است.
میرباقری افزود:سرویس‏های بهداشتی نیز در اکثر پارک‌ها دچار نقض فنی بود که  در بودجه سال آینده بازسازی و نوسازی تمام سرویس‏های بهداشتی در دستور کار این سازمان قرار خواهند گرفت و نیروی جداگانه برای خدمت رسانی بهتر سرویس بهداشتی  تخصیص داده خواهد شد.
سید امیر حسین میرباقری سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهر ملارد در ادامه شهر ملارد را شهری با پیشینه باغی و کشاورزی نام برد و تصریح کرد:حفظ و نگهداری فضای سبز شهر ملارد از مهمترین اقدامات است که باید به طور مستمر بدان پرداخت از این رو درختان کهنسالی که در حاشیه و داخل شهر هستند و تغییر کاربری شهر باعث
تنش آبی آنها شده بود با استفاده از ظرفیت‏های سازمان مرتفع و در جهت سلامت اشجار سم پاشی با دقت هرچه تمامترانجام شد همچنین درختانی که دچار کرم سفید ریشه بودند مبارزه با این آفات آغاز و بخش عمده فضای سبز حفظ شده است .
سرپرست سازمان فضای سبز شهرداری ملارد خاطر نشان کرد:درمحدوده شهر ملارد ۱۶۰ هکتار فضای سبز تحت پوشش داریم که نیازمند آبیاری است ولی در سال‏های اخیر تامین آب آن دچار چالش و محدودیت شده است از این رو چمن های سطح شهر را حذف و سنگ فرش را جایگزین آن خواهیم نمود تا ضمن حفظ درختان موجود و کاشت درختچه های زینتی و گل‏های دائمی، در مصرف آب صرفه جویی و فضای سبز موجود حفظ گردد.
 تعداد زیادی مبلمان شهری در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است
میر باقری اظهار داشت:تعداد زیادی مبلمان شهری در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده که بخشی از این مبلمان مختص معلولین می‏باشد همچنین تعداد 100 دستگاه  وسیله و تجهیزات ورزشی براساس نظرسنجی از شهروندان، ست‏های بازی کودکان که آسیب زیادی به آنها وارد شده  و برای استفاده کودکان خطرناک بود و حدود ۱۰ دستگاه ست پلی اتیلن نو و استاندارد خریداری شده است خوشبختانه تعداد
وسیله های بازی در حال ارتقا است و وظیفه ما ایجاب می‏کند برای کودکان شهرمان بهترین‏ها را فراهم کنیم.
وی فضای سبز داخل مجتمع های مسکونی را بخش لاینفک شهرهای امروزی خواند و اضافه کرد:ما نسبت به فضای سبز داخل مجتمع‏ها نیز ورود کرده و در بحث آبیاری ، هرس حمایت علمی و فنی اقدام نموده‏ایم علارغم محدودیت‏های موجود آمادگی حمایت از فضای سبز مجتمع های مسکونی را داریم .
میرباقری سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهر ملارد افزود:سال آینده طرح حمایت آبی و جهاد درختکاری با درختان کم آب و اقلیم پذیر را به اجرا  خواهیم گذاشت همچنین در زمینه احیای فضای سبز زمین  ۵۰هکتاری انتهای روستای قبچاق حدودا ۱۰ هکتار که درسنوات قبل درختکاری شده و به علت کم آبی در حال نابودی کامل بود را احیا نمودیم و در نظر داریم ان‏شاءالله سال آینده ۱۰ هکتار جنگل‌کاری را تقدیم مردم ملارد نماییم.
وی در پایان  به فروش تولیدات گلخانه سازمان اشاره کرد و افزود:این ظرفیت در سازمان وجود دارد که تولیدات گیاهی خود را با برنامه‏ریزی مدون
به متقاضیان عرضه و با احداث گلخانه دوم سعی بر ارتقاي تولیدات گیاهی داریم.