اهتمام جدی وزارت نفت به پایداری تأمین انرژی با رعایت استانداردهای زیست محیطی

نشست تخصصی بررسی علل حوادث در زمان انتقال فرآورده های نفتی با حضور مدیران H.S.E وزارت نفت ، پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت های مجموعه وزارت نفت در بندرعباس برگزار شد. در ابتدای این نشست مظاهر انصاری مدیر کل HSE وزارت نفت با گرامیداشت یاد شهید تندگویان گفت:هر چند وظیفه اصلی وزارت نفت خصوصا در شرایط فعلی ، تامین پایدار سوخت در کشور است ، اما باید توجه داشت که رویکرد ما به رعایت الزامات

اهتمام جدی وزارت نفت به پایداری تأمین انرژی با رعایت استانداردهای زیست محیطی

 


بندرعباس- شهین صادقی
نشست تخصصی بررسی علل حوادث در زمان انتقال فرآورده های نفتی با حضور مدیران H.S.E وزارت نفت ، پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت های مجموعه وزارت نفت در بندرعباس برگزار شد.
در ابتدای این نشست مظاهر انصاری مدیر کل HSE وزارت نفت با گرامیداشت یاد شهید تندگویان گفت:هر چند وظیفه اصلی وزارت نفت خصوصا در شرایط فعلی ، تامین پایدار سوخت در کشور است ، اما باید توجه داشت که رویکرد ما به رعایت الزامات
 زیست محیطی جدی است .
انصاری افزود:هماهنگی و ایجاد اتاق فرماندهی واحد در هنگام بروز حوادث این امکان را فراهم می‎کند که همه جوانب ماجرا به طور همزمان رصد و مدیریت علمی شود.
در ادامه این جلسه نریمان نژاد مدیر HSE شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده ها ی نفتی ایران با اشاره به شرایط خاص سوخت‎رسانی در کشور گفت:انتقال حجم عظیم انواع فرآورده های نفتی به اقصی نقاط ایران و پایداری سوخترسانی در کشور مرهون تلاش، مدیریت و برنامه ریزی های بی وقفه در این بخش حیاتی کشور است.
وی افزود : همکاران ایمنی و آتش نشانی و
محیط زیست نیز هنگام خطر و بروز حوادث در کنار مدیران و همکاران عملیات برای حفظ جان و سلامت  کارکنان بلکه همه شهروندان، آموزش های لازم را گذرانده اند و تلاش می کنند.
در ادامه این نشست که با حضور مدیران
شرکت های مجموعه وزارت نفت در هرمزگان و مسئولین واحد های  HSE  آنها برگزار شد ؛ شرکت کنندگان نظرات تخصصی و کارشناسی خود را ارائه کردند.
همچنین کیهان پور مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خلیج فارس گزارشی از حادثه نشت فرآورده نفتی از خطوط لوله انتقال فرآورده بندرعباس - سیرجان ارائه داد.
در پایان این جلسه احمد سالاری فر مدیر
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان با اشاره به حضور مدیران مجموعه های پالایش و پخش و اعزام خودرو و تجهیزات ایمنی و آتش نشانی در شب حادثه مذکور و کنترل شرایط در کوتاهترین زمان ممکن و حداقل خسارت گفت:لازم است از حوادث این چنین تجربه اندوزی شود.
وی افزود در موارد مشابه نیازمند هماهنگی تمام دستگاه ها و صنایع در استان برای پیشگیری و مدیریت این حوادث هستیم.
گفتنی است پس از برگزاری این نشست ، مقامات مسئول در محل نشت خطوط لوله حاضر شدند
و به صورت میدانی در جریان تلاش‏های صورت گرفته برای مهار حادثه قرار گرفتند.