بازديد کارشناسان شرکت توزیع برق شهر شیراز از خدمات نوین و توسعه کمی و کیفی خدمات انرژی در نصف جهان

بازديد کارشناسان شرکت توزیع برق شهر شیراز از خدمات نوین و توسعه کمی و کیفی خدمات انرژی در نصف جهان

 


اصفهان-راعي
مهندس حمید رضا آقایی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ  شرکت توزیع برق اصفهان در دیدار جمعی از کارشناسان معاونت بهره برداری توزیع برق شیراز و رئیس دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت برق شیراز با اشاره به اقدامات و فعالیت‏های این شرکت در بخش نوآوری، پژوهش و توسعه خدمات گفت:در حوزه عملیات چه در بخش ۲۰ کیلووات و چه فشار ضعیف از خط گرم استفاده می‎شود و در اصلاح ساختار فقط تبدیل سیم به کابل خودنگهدار نبوده بلکه هر کجا که پایه ها فرسوده بوده یا باید رفع حریم  و یا شاخه‏بری صورت می‏گرفته در حین اجرا بهینه سازی شده است.
به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، مهندس آقایی، به عقد تفاهم نامه همکاری با سازمان پارک‏ها و فضای سبز اشاره کرد و گفت:این تفاهم
بر پایه‏ی  اجرای شاخه‎بری درختان منعقد می‏شود که تا اوایل اسفند ماه این فرایند صورت می‏گیرد و هم در حوزه‏ی ۲۰ کیلوولت و هم فشار ضعیف عملیاتی می‏شود.
آقایی خاطر نشان کرد:۸ دستگاه دیزل ژنراتور برای عدم قطع برق مشترکین و همچنین تابلوهای سنکرون برای پایداری برق مردم از مهمترین اولویت‎های حوزه بهره‏برداری بوده که محقق شد و همچنین خرید پستی سیار دغدغه‏های حوزه بهره برداری را تا حد زیادی کاهش داد چرا که با وجود پست‏های سلولی زیادی که در سطح شهر به خصوص مرکز اصفهان در جریان طرح و توسعه و بهینه سازی  فرایند پروژه‏ها  قطع برق حذف و اطمینان برق‏رسانی برای مشترکین حاصل شد.
معاون بهره برداری شرکت از سرعت رفع حوادث و اتفاقات یاد کرد و گفت:خودروها از طریق سیستم AVL  در کوتاهترین زمان ممکن
به صورت مکانیزه در جهت رفع عیوب برق رسانی اقدام می‏کنند.
وی ابراز داشت :یکی از حوزه های بهینه سازی، تبدیل کابل های روغنی به کراسلینگ بود  که بیش از ۴۰ سال در ساختار برق مورد استفاده قرار گرفته بود.
وی از سیستم نشان دهنده خطا بر روی شبکه های فشار متوسط
خبر داد و گفت:این سیستم بر روی پایه های برق نصب می‏شود و برای تجزیه و تحلیل قطعی‏ها و عیوب مختلف قابلیت قرار گرفتن بر روی اتوماسیون را دارد.
آقایی در بخش دیگر از صحبت‏های خود گفت:مشکلاتی که در
حوزه های مفصل و سر کابل ایجاد می‏شود به دلایل مختلفی می‏باشد به طوری که ۵ درصد مربوط به عدم کیفیت  کالا و ۹۵ درصد مربوط به اجرا بوده است که با انبر ثبت مشخصات نصاب و تاریخ نصب سرکابل یا مفصل برای مشکلات احتمالی اقدامات لازم صورت می‏گیرد.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ گفت:در سال ۹۳ نزدیک به ۸۰۰ هزار تماس به ۳ دسته خاموشی و عیوب تقسیم بندی شد که پس از اقدامات تحلیلی و بررسی‏های دقیق این میزان را به ۴۰۰ هزار تماس رسانده‏ایم.