ترویج فرهنگ کتابخوانی در روستاها را سبب نشاط اجتماعی می‎شود

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از کتابخانه سیار «پرتو دانایی» اراک:

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از کتابخانه سیار «پرتو دانایی» اراک: ترویج فرهنگ کتابخوانی در روستاها را سبب نشاط اجتماعی می‎شود



اراک-خبرنگار آفرینش
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از کتابخانه سیار «پرتو دانایی» اراک، ترویج فرهنگ کتابخوانی در روستاها را سبب نشاط اجتماعی در این مناطق دانست.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو حقیقی هیات امنای کتابخانه های عمومی کشور ضمن حضور در روستای هزاوه شهرستان اراک، به همراه سکینه خاتون مهدیان پور، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی از کتابخانه سیار «پرتو دانایی» بازدید کرد.
احمدوند در جریان این بازدید بیان داشت: روستاها ظرفیت‌های خوبی دارند و باید از فرصت‎ها و ظرفیت‎های روستاها برای توسعه کشور به نحو مطلوب استفاده کنیم.
عضو حقیقی هیات امنای کتابخانه های عمومی کشور در ادامه افزود: مسئولان فرهنگی باید تلاش کنند از ظرفیت‌های روستا به صورت اثربخش و مفید در توسعه فرهنگ و احیای مهارت‎های و حرفه های روستایی استفاده شود.
وی ادامه داد: در روستاها افراد کتابخوان زیادی وجود دارد که قابل تقدیر است و استان مرکزی از استان‎های پر روستا در کشور است که می‎طلبد از این ظرفیت مردمی در راستای تقویت فرهنگ کتابخوانی استفاده کند.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: روستای هزاوه ظرفیت‌های خوب و متنوعی دارد و با توجه به اینکه اولین کتابخانه سیار استان مرکزی در این روستا نیز فعالیت می‌کند و استقبال خوبی نیز از آن شده است، پیشنهاد اعضای شورا و دهیار روستا مبنی بر احداث کتابخانه و مجتمع فرهنگی در هزاوه پیشنهاد خوبی است که باید در این خصوص بررسی بیشتری نیز صورت بگیرد.
وی ادامه داد: این روستا به کتابخانه وسیعی نیاز ندارد، بلکه جا دارد یک کتابخانه عمومی با محوریت کودکان ایجاد شود، با توجه به اینکه هزاوه زادگاه امیرکبیر است، می‌توان از این فرصت استفاده کرد و کتابخانه اختصاصی به منظور آشنایی با شخصیت وی را راه اندازی کرد و به دنبال آن با جذب گردشگر کتابخانه را نیز توسعه داد.
احمدوند افزود: تعداد کتابخانه‌ها در کشور چشمگیر است، نسل جدید و نوجوان کشور، امروز بیشتر از گذشته از کتاب و کتابخوانی بهره می‎برد و مطالعه میانگین کشور به غیر از کتاب‌های درسی و ادعیه در بین فعالان بیش از ۳۰ دقیقه است.
یاسر احمدوند در پایان ضمن ابراز رضایت از برنامه ها و خدمات کتابخانه سیار «پرتو دانایی»، قول مساعدت و همکاری برای خرید ۵۰۰ میلیون ریال کتاب با اولویت کتاب‎های کودک و نوجوان برای این کتابخانه داد.