قربانی:این حرف‌ها خیانت به استقلال است

پیروز قربانی مدافع اسبق استقلال یک مصاحبه تفصیلی با فارس انجام داد و درباره همه چیز صحبت کرده است. اما شاید جالب‌ترین بخش حرف‌های او مربوط به جایی باشد که درباره پرسپولیس و قهرمانی‌های این تیم بوده. او برعکس خیلی از هواداران و پیشکسوتان استقلال معتقد است ماجرا فنی است و ربطی به حمایت‌های خاص از پرسپولیس ندارد.


پیروز قربانی مدافع اسبق استقلال یک مصاحبه تفصیلی با فارس انجام داد و درباره همه چیز صحبت کرده است. اما شاید جالب‌ترین بخش حرف‌های او مربوط به جایی باشد که درباره پرسپولیس و قهرمانی‌های این تیم بوده. او برعکس خیلی از هواداران و پیشکسوتان استقلال معتقد است ماجرا فنی است و ربطی به حمایت‌های خاص از پرسپولیس ندارد.
-برخی از دوستان می‌گویند فلان مسئول نمی‌خواهد استقلال قهرمان شود یا حرف‌های دیگر. من همه چیز را از دید فنی می‌بینم و به خاطر همین به این حرف‌ها اعتقاد  ندارم. اگر پرسپولیس 4 سال قهرمان می‌شود و یک سال هم در آستانه کسب قهرمانی هفته آخر این عنوان را از دست می‌دهد کار کوچکی نکرده است. من نمی‌خواهم حرفی بزنم که استقلالی‌ها ناراحت شوند چون 9 سال با گوشت و پوست و استخوانم حس هواداران را لمس کردم.
- اگر من به عنوان کارشناس بگویم وزیر این کار را کرد یا آن کار را کرد یا کارشناسی بگوید تیمش به خاطر وزیر قهرمان نشده باید باید فاتحه او را بخوانیم. شما باید ابتدا ببینید چه روندی طی شده است. تیمی که توانسته در 5 سال 4 بار قهرمان شود حتما روند خوبی داشته است. شما مطمئن باشید پرسپولیس هم مشکل مدیریتی داشته و تعداد تعویض مدیران واعضای هیأت مدیره این باشگاه کمتر از استقلال نبوده است. خیلی از مربیان آنها به خاطر مشکل مدیریتی تیم را رها کردند. من منکر مشکل مدیریتی در استقلال نیستم چون در کل در کشور ما چنین مشکلاتی زیاد است به خصوص در فوتبال.
- انتخاب مدیران در این سال‌ها کاملا اشتباه بوده و آنها فاجعه به راه انداختند. همه این مسائل را هم قبول دارم. اما از آن طرف در پرسپولیس هم شاید با یک حد پایین‌تر این اتفاقات رخ داده است. سوال من این است که مگر کالدرون به خاطر مشکلات مدیریتی پرسپولیس را رها نکرد. مگر برانکو به خاطر عدم مدیریت مدیران این باشگاه از پرسپولیس نرفت؟ اما باید سؤال کرد چه اتفاقی می‌افتد این تیم دوباره قهرمان می‌شود. یک مربی با کیفیت می‌تواند همه ضعف‌های یک باشگاه را پوشش دهد.
- حرف من این است به جای آنکه من پیروز قربانی بیایم قهرمانی‌های پرسپولیس را زیر سؤال ببرم و همه چیز را گردن وزیر و این و آن بیندازیم یک بار باید حرف درست را به مردم بزنم و از نقاط ضعف خودمان بگویم. اینکه 4 نفر بگویند فلانی و فلانی باعث قهرمانی تیم پرسپولیس شده‌اند نه کارشناسی است و نه فنی. یکی از مهمترین دلایل موفقیت پرسپولیس شخص برانکو بوده که روی ساختار این باشگاه کار کرد.
- شما به تیم پرسپولیس دقت کنید از زمانی که برانکو هدایت این تیم را به عهده گرفت هر سال تغییرات این تیم کمتر از انگشتان دست بود و نهایتا دو سه بازیکن تغییر می‌کردند. طبیعتا این کار بزرگ است و بد است که من این گونه مسائل را نبینم و همه چیز را مثلا به وزیر ربط بدهم و بگویم فلانی نگذاشت تیم قهرمان شود. شما مطمئن باشید اگر تیمی قهرمان نمی‌شود مشکل فنی دارد. استراماچونی از استقلال رفت چون باشگاه مشکل مدیریتی داشت ولی از آن طرف کالدرون هم به خاطر مشکل مدیریتی رفت.اگر قرار باشد 4 نفر به این جو دامن بزند چون فالوور هایشان خوششان بیاید این خیانت است.
- هوادار استقلال هم باید بداند و باهوش باشد که این نوع ادبیات و این نوع اظهار نظرها خیانت است. هوادار استقلال هم باید بداند اگر تیم رقیب قهرمان شده به خاطر عملکرد مربی و ایجاد ساختارش بوده است. اگر تیمی هم قهرمان نشده به دلیل مسائل فنی است. باز هم تاکید می‌کنم من یک فرد فنی هستم و برای کارم زمان می‌گذارم. به خاطر اینکه 10 سال پیش کاپیتان استقلال بودم این حرف را نمی‌زنم چون آن دوران اصلا در مورد فوتبال چیزی نمی‌فهمیدم ولی الان باید آنقدر مطالعه و تحقیق کنید تا یاد بگیرید و قطعا می‌گویم یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس در این سال‌ها شخص برانکو بود.
- اگر قرار باشد این موضوع را باز کتمان کنیم مطمئن باشید 6-7 سال بعد هم این مشکل پیدا نمی‌شود و مرتب درجا می‌زنیم. خود استراماچونی هم در استقلال در حال ایجاد ساختار بود اما به دلیل مشکل مدیریتی رفت. اینکه مشکل مدیریت به کجا برمی‌گردد و یک عده نتوانستند شرایط را مدیریت کنند خودش یک بحث دیگر است که باید به آن ورود کرد اما هوادار استقلال بداند اگر من مشکل اصلی را به آنها نگویم قطعا آنها را فریب داده‌ام.