شهر شیشه هرمزگان علاوه بر ایجاد اشتغال، از خروج مواد خام از استان جلوگیری می‌کند

استاندار هرمزگان:

استاندار هرمزگان: شهر شیشه هرمزگان علاوه بر ایجاد اشتغال، از خروج مواد خام از استان جلوگیری می‌کند



بندرعباس- شهین صادقی
استاندار هرمزگان از فراهم کردن بستر سرمایه گذاری در استان خبرداد و گفت: از سرمایه گذاران شهرهای صنعتی استان در حوزه های نرم افزاری و زیرساخت ها حمایت‌ می کنیم.
مهدی دوستی در همایش سرمایه گذاری شهر صنعتی شیشه هرمزگان اظهارکرد: توسعه صنعتی هرمزگان تاکنون متکی بر صنایع بزرگ مقیاسی بوده که حلقه‌های پایین دستی زنجیره ارزش افزوده در آن‎ها شکل نگرفته و علیرغم وجود این صنایع بزرگ، اشتغال قابل توجهی ایجاد نشده است.
وی با اشاره به عدم رشد مناسب صنایع کوچک و متوسط در استان افزود: نقش مردم در اقتصاد معلوم و مشخص نیست، بر همین مبنا و با توجه به سیاست دولت در خصوص استفاده از ظرفیت مردم در اقتصاد، بستر لازم برای فعالیت بنگاه‌های کوچک و متوسط با تعریف شهرهای صنعتی از جمله شهر شیشه فراهم شده است.
استاندار هرمزگان با تاکید بر نقش شهر صنعتی شیشه در جلوگیری از خروج مواد خام و ایجاد شغل در استان، افزود: در راستای اجرای سیاست دولت و براساس ظرفیت‌های هرمزگان شهرهای صنعتی را تعریف کرده‌ایم، یکی از این ظرفیت‎های مغفول زنجیره سیلیس، نمک و آهک بود که در استان منابع زیادی داریم و بر همین اساس شهر شیشه تعریف و برنامه ریزی برای احداث آن آغاز شد.
وی تصریح کرد: بر همین مبنا با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز و تأمین بخشی از اعتبار مورد نیاز اجرای طرح، امروز نیز سرمایه گذاران این بخش را برای شرکت در همایش سرمایه گذاری و آشنایی با این شهر صنعتی دعوت کردیم تا بتوانیم کار احداث این شهر مهم را به زودی آغاز کنیم.
نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: شکل گیری شهر شیشه در هرمزگان با توجه به نزدیکی دریا، وجود زیرساخت‌های مورد نیاز صادراتی و ترانزیت کمک خواهد کرد سرمایه گذاران بتوانند فعالیت مناسب اقتصادی داشته باشند.
وی ادامه داد: برای فعالیت سرمایه گذاران در استان علاوه بر حمایت‌های زیرساختی، در حوزه های نرم افزاری از جمله گمرکات تخصصی نیز حمایت‌هایی خواهیم داشت.