پرستیژ و جنگ بزرگ امیر و فرهاد!

ده و بیست مرداد را در تقویم علامت بزن؛

فرهاد مجیدی از روزهای اول جانشینی استقلال را با روش مورد علاقه استراماچونی به زمین مسابقه می‌فرستاد، ولی حالا تیم مجیدی درون زمین مسابقه بازی می‌کند.

پرستیژ و جنگ بزرگ امیر و فرهاد!

فرهاد مجیدی از روزهای اول جانشینی استقلال را با روش مورد علاقه استراماچونی به زمین مسابقه می‌فرستاد، ولی حالا تیم مجیدی درون زمین مسابقه بازی می‌کند.
به گزارش "ورزش سه" استقلال لیگ برتر را خوب شروع نکرد و استراماچونی مربی این تیم چند هفته طول کشید تا ترکیب و چیدمان مورد علاقه خود در زمین را بشناسد و استقلال را به روزهای خوب گذشته برگرداند. استقلال با روش ۲-۵-۳ نوین استراماچونی که در آن پرس شدید و آمادگی بدنی بالایی را می‌طلبید و بازیکنان در آن دفاع تیمی خوبی را به نمایش می‌گذاشتند و خط دفاعی استقلال با حمایت از هافبک‌ها اصطاحاً "بالا بازی می‌کرد" موفق عمل کرد و به صدر جدول لیگ برتر نیز رسید.
بعد از جدایی استراماچونی از استقلال، فرهاد مجیدی که زمان زیادی برای تزریق تفکرات خود به تیم نداشت و استقلال دو بازی حساس در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را نیز داشت کار عاقلانه را انتخاب کرد و  با همین روش به مسابقات ادامه داد و با کسب دو برد قاطع برابر نمایندگان قطر و کویت و ارائه فوتبالی زیبا برابر پرسپولیس استقلال را از تنگه سخت آن روزها به سلامت عبور داد. در ادامه مسابقات تیم مجیدی در بعضی مقاطع نتایج خوب کسب کرد و در بعضی روزها نتایج باب میل او و هوادارها رقم نخورد، هر چند مصدومیت‌ها و محرومیت‌های زیاد این تیم که تعداد آن در بعضی مواقع به ۱۰ نفر هم می‌رسید در این پروسه بی‌تاثیر نبود.
 شکست استقلال برابر گل گهر در سیرجان همزمان با شیوع ویروس کرونا بود تا مسابقات فوتبال در ایران ۱۱۷ روز تعطیل شود و تیم‌ها به استراحت اجباری بروند. آغاز مجدد مسابقات برای استقلال و مجیدی خوش یمن نبود آن‌ها به فولاد در اهواز باختند، برابر سایپا در تهران مساوی کردند و در برابر تراکتور نیمه اول خوبی را سپری نکردند. مجیدی بین دو نیمه بازی استقلال و تراکتور بالاخره تصمیم خودش را گرفت و روش بازی تیم به  ۲-۴-۴ تغییر داد.
فوتبال نیمه دوم استقلال برابر تراکتور،هر چند نتیجه و  سه امتیاز کامل برای این تیم کسب نکرد، ولی چشم‌نوازتر از دیدارهای گذشته و نیمه اول بازی بود. آنها با تراکتور در تهران مساوی کردند. با همین روش به آبادان رفتند و نفت را با دو گل از پیش رو برداشتند. برابر نساجی که در دوران پسا کرونا تیم‌های تراکتور و فولاد شکست داده و بعد از پرسپولیس موفق‌ترین تیم مسابقات می باشد مساوی کردند و  بازی عقب افتاده برابر پارس جنوبی جم را هم با دو گل به نفع خود به پایان بردند. چهار بازی این تیم تنها با یک گل خورده همراه بود که آن هم با سوپر گل میری رقم خورد. خط حمله استقلال در این چهار بازی پنج گل زده است و موقعیت‌های زیادی را هم از دست داده است و این یعنی مجیدی شناخت خوبی از تیمش به دست آورده و راه خود را شناخته است .
تغییر روش مجیدی در برابر پارس جنوبی جم و استفاده از فرشید اسماعیلی و آرش رضاوند در پست هافبک بازی ساز  فوتبال مالکانه‌ای برای استقلال در جم برابر پارس جنوبی به همراه داشت که در آن موقعیت‌های گل فراوان این تیم که با بازی تک ضرب و چشم‌نواز در نیمه اول همراه بود با درخشش فروزان از دست رفت. مجیدی که بعد ازمدت‌ها و در این روزها جدا از مرتضی تبریزی و رضا آذری‌ها مصدومی در اردوی خود نمی‌بیند و به احتمال فراوان داریوش شجاعیان را نیز با موافقت فیفا در کنار خود خواهد داشت در تمامی پست‌ها دارای بازیکنانی است که فشردگی مسابقات نیز نتواند استقلال را اذیت کند و او بتواند با استفاده از سیستم گردشی، شادابی استقلال را در این روزهای سخت و فشرده مسابقات حفظ کند.
نکته ارزشمند در عملکرد مجیدی استفاده از بازیکن امید و آینده‌دار استقلال همچون آرش داجلیری، فردین رابط، امیرحسین خدامرادی و حتی سینا خادم‌پور در بعضی از بازی‌هاست که می تواند آینده استقلال را تضمین کند و همچنین اعتماد به نفس به این جوانان تزریق کند.
مجیدی که با تغییر روش بالاخره راه خودش را پیدا کرده حالا چهار بازی مهم و حیاتی در ادامه لیگ برتر و سه بازی احتمالی در جام حذفی دارد تا پایان فصل خوبی برای استقلال و خودش رقم بزند تا استقلال را  شاداب رهنمون ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کند.
همه هوادارهای استقلال منتظر ۱۰ روز سخت استقلال و مجیدی هستند تا عیار او را در مربیگری بسنجند. ۱۰ روزی که از ۱۱ مرداد در تهران و بازی استقلال برابر سپاهان در لیگ برتر شروع خواهد شد، آنها در ادامه به مشهد خواهند رفت و روز۱۶ مرداد دیگر بازی حساس کسب سهمیه را برابر شهر خودرو برگزار خواهند کرد تا دوباره در روز ۲۰ مرداد در تهران  میزبان سپاهان در مرحله یک چهارم جام حذفی باشند.
این ده روز دو بازی خاص را هم در خود جای داده. نبرد با سپاهان و قلعه‌نویی؛مربی‌ای که دل او و مجیدی هرگز باهم صاف نمی‌شود و امروز شدت نبرد خیلی بیشتر و شدیدتر است چرا که پای یک چیز واقعی برای جنگ در میان است:سهمیه، نیمکت استقلال و آن پرده آخر که شعبده بازها اینطور خطابش می‌کنند:حیثیت(پرستیژ)!