اجرای طرح ارتقای امنیت تغذیه‌ای مادران باردار در سراسر کشور

به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره)آغاز شد؛

به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره)آغاز شد؛ اجرای طرح ارتقای امنیت تغذیه‌ای مادران باردار در سراسر کشور

اجرای طرح ارتقای امنیت تغذیه‌ای مادران باردار در سراسر کشور به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره)آغاز شد.
به گزارش آفرينش به نقل از روابط عمومي، نشست کارگروه مشترک طرح ارتقای امنیت تغذیه‌ای مادران باردار، شیرخواران و کودکان مناطق محروم با حضور معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مدیران عامل بنیاد ۱۵ خرداد و گروه دارویی برکت، مدیران وزارت بهداشت و رئیس انستیتو تغذیه‌ای کشور برگزار شد.
معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)در این مراسم با اشاره به نامگذاری امسال به تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، اجرای این طرح را مهم ارزیابی کرد و گفت:تولید این مکمل‌های غذایی که با همکاری گروه دارویی برکت، شرکت ایران دارو، دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در حال انجام است، توسط بنیاد ۱۵ خرداد، هم در مرحله تحقیقات و هم در مرحله تولید حمایت می‌شود و این بنیاد پس از تولید محصول، در مرحله توسعه و توزیع نیز نظارت خواهد داشت.
سیدمصطفی سیدهاشمی با بیان اینکه بنیاد ۱۵ خرداد با نگاهی پیشگیرانه به عرصه سلامت ورود کرده است گفت:یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری به ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ورود به بحث امنیت غذایی بوده است.امنیت غذایی به این معناست که غذای سالم و کافی به همه مردم برسد اما امنیت تغذیه‌ای یک کار تخصصی است که بررسی می‌کند چرا این سلول در بدن یک نفر سیر نشده و گرسنه است. چرا این بچه لاغر و نحیف است و برای جبران آن چه کار باید کرد.
رئیس هیات مدیره بنیاد ۱۵ خرداد، هدف از اجرای این طرح را ارتقای امنیت تغذیه‌ای مادران باردار و رفع کمبودهای تغذیه‌ای آنها در دوران بارداری و همچنین ارتقای ضریب هوشی کودکان عنوان کرد.
سیدهاشمی با اشاره به آمارهای رسمی و غیررسمی که به سوءتغذیه و مشکلات جسمی ناشی از آن اشاره دارد اضافه کرد: با اجرای این طرح که مخصوص مادران باردار و نوزادان شیرخوار و کودکان ۲ تا ۵ سال است، مکمل‌های تولیدشده به تغذیه روزانه آنها اضافه می‌شود و بنیاد ۱۵ خرداد باید کاری کند که در مناطق محروم اگر مادرانی هستند که پول خرید این مکمل‌ها را ندارند با قیمت پایین‌تر به دست آنها برساند.