حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی : هدف ما میدان دادن به جوانان بود

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی : هدف ما میدان دادن به جوانان بود


حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه تورنمنت کرواسی دستاورد خوبی داشت گفت: انتخابی تیم ملی برای قهرمانی آسیا به منزله آن نیست که کسانی که با شکست مواجه شدند، شانس حضور در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی هانگژو را از دست داده‌اند.
وی افزود : هدف ما از حضور در کرواسی تحقق گام دوم چرخه انتخابی تیم ملی بود. بر این اساس ۱۸ نفر به این مسابقات اعزام شدند تا مورد ارزیابی قرار گرفته و ما از دل عملکرد آنان خروجی این مسابقات نسبت به انتخاب نفرات برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا بعنوان گام سوم چرخه انتخابی اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: انتخاب تیم ملی برای قهرمانی آسیا به منزله این نیست که کسانی که با شکست مواجه شدند، شانس حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ صربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو را از دست داده‌اند چراکه گام‌های دیگری در چرخه دیده شده که جام تختی گام چهارم ما است و در نهایت با ارزیابی که انجام خواهیم داد آماده‌ترین نفرات بعنوان ملی پوش انتخاب خواهند شد.
رنگرز به اهداف دیگر از حضور در کرواسی اشاره کرد و گفت: هدف بعدی ما میدان دادن به جوانان بعنوان پشتوانه‌های کشتی فرنگی بود و انصافا هم در جام جهانی جمهوری آذربایجان و هم رقابت‌های امیدهای جهان جوانان شایسته کشورمان از این آزمون سربلند بیرون آمدند.
وی ادامه داد: آگاه شدن از ظرفیت رقابت‌های رنکینگ هدف سوم ما بود و این رقابت‌ها با جوایز دلاری و ۲ کیلوگرم ارفاق وزن برگزار می‌شد. سطح این مسابقات به گونه‌ای بود که در اوزان ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم کمیت و کیفیت کار همچون رقابت‌های جهانی بود و ما ارزیابی و اطلاعات خوبی از وضعیت موجود کشتی فرنگی در این مسابقات بدست آوردیم.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تاکید کرد: از مهمترین اهداف ما در رقابت‌های کرواسی شناسایی نقاط ضعف کشتی‌گیران و آنالیز وضعیت موجود کشتی برای طراحی تکنیکی و تاکتیکی فرآیند تمرینات آتی بود.