سیداحمد رسولی‌نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی : ورزش کشور وضعیت مطلوبی ندارد

سیداحمد رسولی‌نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی : ورزش کشور وضعیت مطلوبی ندارد

 

 

نشست هم‌اندیشی تدوین آئین‌نامه باشگاه پیشروان رسانه ورزش برگزار شد. در جریان این نشست ، سید احمد رسولی‌نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت : امروزه ورزش در ابعاد مختلف نزد یکایک مدیران کشور، خصوصاً نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جایگاه شایسته‌ای برخوردار است و تا این اندازه می‌تواند حائز اهمیت باشد که برخی از جوامع آن را (دین مدنی) می‌نامند و دستاوردهای تربیتی و فرهنگی آن موجبات اعتلای ورزش را نیز فراهم می‌سازد.
وی افزود: حقیقتاً به‌عنوان کسی که مسئولیت‌های مختلفی در ورزش داشته، معتقدم که ورزش کشور وضعیت مطلوبی ندارد و عملکرد وزیر طی مدت‌زمان مسئولیتش ضعیف بوده است. مجلس شورای اسلامی بیش از یک‌سال به وزراء فرصت داد تا فعالیت‌هایشان را پیگیری کنند اما اکنون به این نتیجه رسیده که عملکرد بعضی از وزراء در حد انتظار مردم و دولت انقلابی نبوده است.
وی  خاطرنشان کرد: مدیریت ورزش باید توام با تدبیر باشد، ما اکنون در بخش‌های مدیریتی از جمله دیپلماسی ورزشی، سروسامان دادن به اوضاع فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، فرآیند خصوصی‌سازی باشگاه‌های فوتبال و بهره‌گیری از نیروهای کارآمد و متخصص با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم.
وی تصریح کرد: بنا به نظر اکثر کارشناسان و نخبگان ورزش و بر اساس گزارشات رسیده به مجلس شورای اسلامی، وزارت ورزش دستور کار خود را بر اساس خودمحوری‌ها و عدم‌ شایسته‌گزینی بنا نهاده که این امر به صلاح ورزش نیست، متاسفانه انتصابات رابطه‌ای و سفارشی بلای جان ورزش کشور شده و با این‌رویکرد نه‌تنها از ظرفیت‌های نیروهای توانمند استفاده نمی‌شود، بلکه موجب حذف این نخبگان را هم فراهم کرده است. ورزش ایران در زمان صدارت آقای سجادی دچار نوعی بیماری ناشی از بلاتکلیفی شده که روزبه‌روز بر دامنه آن افزوده می‌شود متاسفانه، ورزش‌های مدال‌آور دیروز، با سوءمدیریت، فدراسیون‌های بی‌مدال امروز هستند. همچنین تیم ملی فوتبال نیز عملکرد مطلوبی در جام جهانی نداشت.
رسولی‌نژاد در پایان گفت: امروزه شاهد هستیم که در امر فرهنگ‌سازی در ورزش کم‌کاری داشته‌ایم و باید بیشتر تلاش کنیم تا محیط‌های ورزش ما سالم و عاری از هرگونه بداخلاقی و ناهنجاری راه خود را دنبال کند. قاطبه نمایندگان مجلس خواهان تحول در عرصه برخی مدیریت‌ها هستند. خوشبختانه نیروهای توانمند هم در حوزه ورزش داریم که در صورت لزوم می‌توانند این بخش را بهتر سازماندهی و مدیریت کنند.