رقابت ۱۰۰۰حافظ و قاری قرآن در جشنواره بشری اسلامشهر

رقابت ۱۰۰۰حافظ و قاری قرآن در جشنواره بشری اسلامشهر



اسلامشهر -بهاره عشقی صابر
نخستین جشنواره قرآنی بشری با رقابت یک هزار قاری و حافظ قرآن کریم در اسلامشهر با معرفی نفرات برتر پایان یافت.
 نخستین جشنواره قرآنی بشری که با رقابت قاریان و حافظان قرآن کریم به همت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اسلامشهر در دارالقرآن اسلامشهر برگزار شده، با برگزاری اختتامیه جشنواره و معرفی نفرات برتر پایان یافت.
عذرا طاعتی مدیر دارالقرآن شهرداری اسلامشهر در آیین اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی بشری که با حضور شریفیان نماینده مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از اعضای شورای شهر و مسئولین منطقه در محل دارالقرآن شهرداری اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: نخستین جشنواره قرآنی بشری با رقابت بیش از ۱۰۰۰ نفر از قاریان و حافظان قرآن کریم از سراسر کشور در ۳ رشته و ۲ بخش خواهران و برادران در محل مجموعه دارالقرآن شهرداری اسلامشهر برگزار شد.
وی افزود: در جشنواره قرآنی بشری پس از اعلام فراخوان بالغ بر
یک هزار نفر از قاریان و حافظان خواهر و برادر در رده های سنی مختلف و رشته های تعیین شده با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان با رای و قضاوت داوران و ناظران برجسته کشوری نفرات برتر انتخاب و معرفی شدند.
مدیر دارالقران اسلامشهر بیان کرد: در این جشنواره شرکت کنندگان در رشته حفظ قرآن، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق در گروه های سنی مختلف خواهران و برادران دانش و مهارت قرآنی خود را در معرض قضاوت و داوری اساتید و داوران جشنواره قرار دادند که در مرحله پایانی سه نفر برتر هر رشته انتخاب و در آیین اختتامیه جشنواره معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.
 تشریح جزئیات برگزاری جشنواره قرآنی بشری
وی با تشریح جزئیات برگزاری جشنواره قرآنی بشری گفت: در نخستین جشنواره قرآنی بشری در رشته حفظ قرآن حافظ این در ۹ بخش حفظ
 ۱۰ سوره، ۱۶ سوره آخر قرآن، یک جزء، ۵جزء، ۱۰جزء، ۲۰جزء و کل قرآن و در رشته قرائت ترتیل زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال و در رشته قرائت تحقیق نیز در دو رده زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال حافظان و قاریان در سنین مختلف از کودک تا افراد مسن دانش قرآنی خود را در معرض محک و قضاوت داوران و ناظران قرار دادند.
طاعتی با ارائه گزارشی از فعالیت های مجموعه دارالقرآن اسلامشهر خاطرنشان کرد: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ۳۰ کرسی تلاوت در ۳۰ مسجد در سطح محلات مختلف شهرستان اسلامشهر با حضور و تلاوت قاریان و حافظان ممتاز و برجسته کشور توسط اساتید مجموعه دارالقرآن برگزار شد که از این تعداد ۵ کرسی تلاوت ویژه بانوان با قرائت بانوان خواهر ممتاز کشوری برپا شد که مورد استقبال عاشقان به قرآن به عموم شهروندان قرار گرفت.
حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر هم در ادامه آیین اختتامیه جشنواره قرآنی بشری با گرامیداشت ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و قدردانی از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی توسط دستگاه‏های مختلف به ویژه سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری در سطح شهر اظهار کرد:اختتامیه برنامه های قرآنی شهرستان اسلامشهر است، عنوان دیار حافظان و
قاریان قرآن برنام شهرستان اطلاق شده که مایه فخر و مباهات همگان شده البته تا رسیدن به نقطه اوج فاصله داریم، انتظار میرود به آن دست یابیم.