۳۲۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های ریلی استان گلستان هزینه شد

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق ۲:

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق ۲ از جذب و هزینه حدود ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی در استان گلستان خبر داد

۳۲۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های ریلی استان گلستان هزینه شد


گرگان-قهرمان
مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق ۲ از جذب و هزینه حدود ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی در استان گلستان خبر داد
محسن اعتماد و اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های ریلی برای تحقق اهداف و برنامه‌هایی که در دستور کار قرار دارد، امری ضروری و الزامی است.
مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق 2 گفت: جذب اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی در دو سال اخیر در استان گلستان رکورد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده و به بیش از 320 میلیارد تومان رسیده است.
وی یادآور شد: این در حالی‌است که از سال 1393 تا نیمه مرداد سال 1399 یعنی در مدت تقریباً شش سال تنها حدود 100 میلیارد تومان به بخش حمل و نقل ریلی استان گلستان اختصاص داده شده بود اما در همین
دو سال اخیر شاهد رشد 220 درصدی در جذب اعتبارات هستیم.
این مسئول یکی از آثار رشد
220 درصدی اعتبارات و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه ریلی را رشد 61 درصدی در زمینه حمل و نقل بار بین‌المللی عنوان کرد و افزود: در مدت 6 سال ( از سال 1393 تا 1399) مجموع حمل بار بین‌المللی از خطوط ریلی استان 566 هزار و 304 تن بود که فقط در دو سال اخیر 911 هزار و 593 تن حمل بار در حوزه بین‌المللی در استان گلستان به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به توسعه زیرساخت‌های ریلی و افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه اظهارداشت:در سفر نخست دولت به استان گلستان، رئیس جمهور بیشترین وقت را در منطقه اینچه‌برون گذاشت. در جریان آن بازدید "تکمیل زیرساخت مرکز لجستیک اینچه‌برون" مورد تاکید و در فهرست مصوبه‌های سفر نیز قرار گرفت.
مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق2 ادامه داد: اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه 800 میلیارد تومان است که از محل تهاتر نفت تامین خواهد شد.ترک تشریفات برای پیمانکار پروژه که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) بوده گرفته شد که البته کاری زمان‌بر بوده است.
وی گفت: مصوبه تکمیل
زیرساخت های مرکز لجستیک اینچه‌برون سه ساله بوده و ما این قول را به دولت سیزدهم، مسئولان استانی و مردم می‌دهیم که تا دو سال دیگر این پروژه راهبردی به اتمام برسد.ضمن اینکه هم اکنون نیز برای 210 نفر از ساکنان مناطق مرزی استان در این مرکز لجستیک، شغل پایدار ایجاد شده است.