مشارکت ۱۰۰ هزار دانشمند جهان اسلام در شبکه جایزه مصطفی (ص)

مدیر بنیاد مصطفی (ص):

مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) گفت: ۱۰۰ هزار دانشمند جهان اسلام با مشارکت در برنامه‌های بنیاد مصطفی (ص) در شبکه این بنیاد هستند که از ۹۰۰ مرکز علمی جهانی شناسایی شده اند.


مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) گفت: ۱۰۰ هزار دانشمند جهان اسلام با مشارکت در برنامه‌های بنیاد مصطفی (ص) در شبکه این بنیاد هستند که از ۹۰۰ مرکز علمی جهانی شناسایی شده اند.
به گزارش ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی (ص) مهدی صفاری نیا، مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص)، در «گردهمایی خادم المصطفی (ص)» اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده تعداد دانشمندان و پژوهشگرانی که حداقل یک مستند علمی را منتشر کردند، حدود
 ۷۰ میلیون نفر در جهان اعلام شده اند.
وی افزود: از این تعداد آنانی که سهم جهان اسلام را دارند و فعال هستند، بالغ بر ۳ میلیون نفر هستند که حدود ۴ درصد پژوهشگران جهان را تشکیل می‌دهند. این تعداد نفر، مخاطبان جایزه مصطفی (ص) در برنامه‌های ما هستند. باید بتوانیم به افق برنامه‌های خود برسیم و این تعداد را تحت پوشش قرار دهیم.
مدیرعامل بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) اظهار کرد: ۱۰۰ هزار دانشمند جهان اسلام در برنامه‌های بنیاد مشارکت دارند و در شبکه بنیاد هستند که این تعداد از ۹۰۰ مرکز علمی جهانی شناسایی شده اند.
وی افزود:این عملکرد برای یک مجموعه نوپا با فعالیت ۱۰ ساله است. امیدواریم این حرکت در یک فرایند مطلوب، جایزه را به یکی از جوایز اصلی در دنیا برساند.صفاری نیا گفت:برگزیدگان جایزه مصطفی (ص) مانند پروفسور جکی یینگ، پروفسور شکراللهی، پروفسور خادم الحسینی، پروفسور شاهین، پروفسور بهاروند، عبدالاحد و ... تاثیرات خوبی در دنیا و جهان داشته اند که دانش آنان به مرحله تجاری سازی رسیده است.
مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) بیان کرد:این افراد ستارگانی بودند که نورشان دیده نمی‌شد، اما اکنون جایزه مصطفی (ص) از بین
 ۱۰۰ هزار نفر آنان را شناسایی و در سطح دنیا معرفی کرده است.
وی ادامه داد:به جز جایزه مصطفی (ص) در حوزه دانش آموزی مسابقه دانش آموزی نور را داریم که ۲۰ هزار دانش آموز تحت پوشش این مسابقه است و این تعداد دانش آموز ۹ هزار فیلم یک دقیقه‌ای علمی تولید کرده اند و سالانه این مسابقات برگزار می‌شود.