مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی: آذربایجان‌شرقی از نظر پوشش فاضلاب شهری در رتبه نخست کشور قرار دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی: آذربایجان‌شرقی از نظر پوشش فاضلاب شهری در رتبه نخست کشور قرار دارد


تبریز-توفیقی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه متوسط برخورداری از شبکه فاضلاب در مناطق شهری کشور ۶۵ درصد است، بیان کرد:این میزان در سطح استان ۷۰ درصد است و در این زمینه استان در رتبه نخست کشور قرار دارد.
به گفته «خانی» تبریز با حدود ۹۰ درصد پوشش شبکه فاضلاب شهری، دومین کلانشهر کشور بعد از اصفهان به شمار می‌رود و شبکه فاضلاب شهری آن نیز در حال توسعه است.
وی با بیان اینکه شهرستان‌های سراب، اهر و عجب‌شیر نیز جزو شهرستان‌های پیش‌رو در اجرای طرح‌های فاضلاب استان به شمار می‌روند، برخی از طرح‌های توسعه شبکه فاضلاب در مناطق روستایی از جمله روستاهای «آغجه‌اوبه» و «دانالو» و همچنین پادگان خراجو نیز به صورت مشارکتی اجرا می‌شود.
«خانی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی با ۶۹ شهر و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ هزار روستا دارای پایدارترین وضعیت آب شرب در کشور است؛ ضمن توجه به اینکه در کشور تنها سه استان وضعیت پایدار دارند.
فرماندار عجب‌شیر نیز در این جلسه با تاکید بر شتاب بخشیدن به روند اجرای طرح فاضلاب شهری به خصوص در «شیشوان»، افزود: روند اجرای طرح‌های توسعه شبکه فاضلاب این شهرستان باید با برنامه‌ریزی و نظارت دقیق شتاب گیرد.«جعفر قادری» رسیدگی به مشکلات آب شرب روستایی را خواستار شد و اظهار داشت: توجه در خصوص رفع مشکلات آب شرب روستایی به خصوص در روستاهای بخش «قلعه‌چای» و مشکلات خطوط انتقال و شبکه‌های آب شرب در روستاها ضروری است.