وضعیت فعلی برجام نتیجه سوء محاسبه و اشتباه سیاست آمریکاست

امیرعبداللهیان در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل:

وزیرامورخارجه کشورمان گفت: وضعیت فعلی برجام نتیجه سوء محاسبه و اشتباه سیاست آمریکاست. تجارب گذشته به ما آموخت که دور جدید مذاکرات را با دقت و حساسیت بیشتری پیش بریم. به گزارش ایرنا ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان که به ژنو سفر کرده است، در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل به سخنرانی پرداخت.

وضعیت فعلی برجام نتیجه سوء محاسبه و اشتباه سیاست آمریکاست

 وزیرامورخارجه کشورمان گفت: وضعیت فعلی برجام نتیجه سوء محاسبه و اشتباه سیاست آمریکاست. تجارب گذشته به ما آموخت که دور جدید مذاکرات را با دقت و حساسیت بیشتری پیش بریم. به گزارش  ایرنا ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان که به ژنو سفر کرده است، در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل به سخنرانی پرداخت.
وزیر امورخارجه کشورمان در ابتدای اظهارات خود در این کنفرانس گفت: در ابتدا ریاست شما بر کنفرانس خلع سلاح را تبریک می‌گویم و مفتخرم که به نمایندگی از طرف جمهوری اسلامی ایران در بخش عالیرتبه این کنفرانس سخنرانی می‌کنم.امروز اتخاذ اقداماتی برای خلع سلاح جهانی، ضرورتی اساسی به شمار می رود. بدون اتخاذ اقدمات مشخص در جهت حذف سلاح های کشتار جمعی، بویژه سلاح های هسته ای، تقویت صلح و امنیت جهانی و منطقه ای واقع بینانه نخواهد بود.
امیرعبداللهیان افزود: وضعیت فعلی برجام نتیجه سوء محاسبه و اشتباه سیاست آمریکاست. تجارب گذشته به ما آموخت که دور جدید مذاکرات را با دقت و حساسیت بیشتری پیش بریم. مسائل محدود باقی مانده را می توان به آسانی مورد بررسی قرار داد. با اراده و حسن نیت طرف‌ها، بدون هر گونه پیش شرط و در چهارچوب گفتگوهایی که انجام شده است، قابل حل بوده و گام نهایی از سوی اعضاء می‌تواند برداشته شود. آمریکا باید اراده و قدرت تصمیم گیری برای جمع بندی مذاکرات طولانی انجام شده داشته باشد. ما برای تداوم کار تا رسیدن به جمع بندی توافق آماده هستیم.
 مسائل محدود باقی مانده را می توان
 به آسانی مورد بررسی قرار داد
امیرعبداللهیان افزود: وضعیت فعلی برجام نتیجه سوء محاسبه و اشتباه سیاست آمریکاست. تجارب گذشته به ما آموخت که دور جدید مذاکرات را با دقت و حساسیت بیشتری پیش بریم. مسائل محدود باقی مانده را می توان به آسانی مورد بررسی قرار داد. با اراده و حسن نیت طرف‌ها، بدون هر گونه پیش شرط و در چهارچوب گفتگوهایی که انجام شده است، قابل حل بوده و گام نهایی از سوی اعضاء می‌تواند برداشته شود.