قلعه‌نویی بهترین گزینه برای تیم ملی است

حمید درخشان کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران:

حمید درخشان کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران: قلعه‌نویی بهترین گزینه برای تیم ملی است

حمید درخشان کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: انتخاب بسیار درست و خوبی بود و باید به مسئولان فدراسیون فوتبال بابت این انتخاب شجاعانه تبریک بگویم. اما دوستان خوبم در فدراسیون فوتبال بدانند که از حالا باید از امیر قلعه‌نویی حمایت کنند و به او اعتماد کامل داشته باشند.
وی در پاسخ به این سوال که بهترین گزینه ایرانی برای هدایت تیم ملی چه کسی بود، ادامه داد: مسئولان فدراسیون فوتبال در بهترین شرایط ممکن به سرمربی ایرانی دوباره اعتماد کردند و به اعتقاد من آنها بهترین گزینه ممکن را هم به عنوان سرمربی معرفی کردند.
کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص مقایسه سانچز و قلعه‌نویی نیز گفت: تعجب می‌کنم برخی سانچز را نسبت به قلعه‌نویی گزینه بهتری می‌دانند. چرا فردی که فقط در یک تیم ملی، آن‌هم نه تیمی درجه یک در آسیا مربیگری کرده، نسبت به امیر قلعه‌نویی که از مربیان پرافتخار فوتبال آسیا هست، بیشتر به چشم بیاید.
وی اضافه کرد: اطمینان داشته باشید در صورت حمایت از قلعه‌نویی او بسیار موفق‌تر از سانچز در تیم ملی ایران خواهد بود و در این موضوع شک ندارم. باید یاد بگیریم که به داشته‌های خودمان اعتماد کنیم و با این کار دلارهای کمتری از کشورمان خارج می‌شود.
سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص کادر احتمالی قلعه‌نویی در تیم ملی اظهار داشت: او به خوبی می‌داند از چه افرادی استفاده کند. اولویت اول او باید نفراتی باشند که بتوانند به او کمک کنند و نباید سراغ اسامی برود. قلعه‌نویی به خوبی می‌داند که شرایط تیم ملی با باشگاه متفاوت است.
پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه سال‌ها کاپیتان قلعه‌نویی در تیم ملی بوده چه ویژگی‌هایی در او دیده که وی را بهترین گزینه هدایت تیم ملی می‌داند، گفت: قلعه‌نویی از مربیانی است که مدیریت خوبی دارد و می‌تواند هر تیمی را کنترل کند. خوشبختانه او حالا نسبت به بار نخستی که سرمربی تیم ملی شد بسیار با تجربه‌تر است و این فاکتور بسیار مهمی است.
برخی معتقدند بازیکنان تیم ملی از مربی ایرانی حرف شنوی ندارد. درخشان در واکنش به این مطلب اظهار داشت: اینکه بازیکنان تیم ملی از مربی ایرانی حرف شنوی ندارند، کاملا غلط است و این موضوع برای تخریب مربی ایرانی مطرح می‌شود. باید از قلعه‌نویی حمایت کنیم تا او بتواند به بهترین شکل تیم ملی را هدایت کند.
درخشان با بیان اینکه جام ملت‌های آسیا نباید ملاک ارزشیابی قلعه‌نویی باشد، گفت: با توجه به سن بازیکنان قلعه‌نویی نیاز به زمان زیادی برای نشان دادن توانایی‌های خود دارد. از مسئولان فدراسیون فوتبال می‌خواهم حداقل تا پایان جام جهانی به او فرصت دهند.