مصرف بنزین آینه مدیریت صنعتی است

همواره برخود بالیده ایم که در کشور صنعت خودروسازی به عنوان صنعت مادر شناخته می شود و از جمله کشورهایی هستیم که برای خود صنعت خودروسازی دارند!.

مصرف بنزین آینه مدیریت صنعتی است

همواره برخود بالیده ایم که درکشور صنعت خودروسازی به عنوان صنعت مادر شناخته می شود و از جمله کشورهایی هستیم که برای خود صنعت خودروسازی دارند!. اما هیچگاه به این توجه نکرده ایم که دیگر کشورهای صاحب این صنعت هر روز در حال بروزرسانی و توسعه کیفی محصولات خود هستند و ما همچنان به تولیدات چند دهه قبل ادامه
می دهیم و فقط نام آنها را با تغییر شکل چراغ ها و گذاشتن یا برداشت شیشه بالابر برقی عوض می کنیم و به عنوان محصولی جدید، با قرعه کشی به مردم می فروشیم!.
اخیراً یکی از مسائلی که مورد توجه رسانه های خارجی در حوزه انرژی قرار گرفت، مصرف بنزین در ایران بود که جایگاه کشور را به هفتمین مصرف کننده بنزین درجهان رساند. برخی گزارش ها نیز مصرف بنزین در سفرهای نوروزی را به قدری بالا دانستند که ذخیره مصرف آن تنها چهار روز اعلام کردند.
صرف صحت این گزارش ها باید توجه داشت که بنزین را مردم نمی خورند، بلکه این خودروهای بی کیفیت با مصرف بالا هستند که جایگاه کشور را به هفتمین مصرف کننده بنزین درجهان رسانده است. بنزین چیزی نیست که همچون همیشه مردم را مقصر و متهم کنیم و بگوییم الگوی مصرف را رعایت نمی کنند.
امروز صنعت خودروسازی جهان در مسیری قرار دارد که از سوخت های فسیلی جدا شود و ما هنوز به دنبال این هستیم که بتوانیم خودروهایی با مصرف زیر 10 (هر صد کیلومتر 10 لیتر) برسانیم!. مصرف بنزین آنچنان فشارمالی بر دولت وارد می کند که تبدیل به موضوعی چالشی شده است اما مشخص نیست چرا عامل اصلی مصرف بنزین که همان خودروهای بی کیفیت داخلی هستند مورد توجه و اصلاح مسئولان قرار نمی گیرد.