واحد فرآورش مرکزی میدان مشترک آذر عملیاتی شد

بهره‌برداری رسمی از طرح توسعه آذر در آینده نزدیک؛

مدیرعامل گروه اویک از تحقق تولید نفت از طریق واحد فرآورش مرکزی (CPF) میدان مشترک آذر خبرداد و گفت: طرح توسعه این میدان مشترک در آینده نزدیک به‌طور رسمی به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش خبرنگار شانا، غلامرضا منوچهری در نشستی با مجموعه پیمانکاران و دست‌اندرکاران طرح ساخت کارخانه «NGL۳۱۰۰»، با تأکید بر اینکه گروه اویک هم‌اکنون از فعال‌ترین بخش‌های پیمانکاری در کشور به شمار می‌رود، گفت: اویک بخش گسترده‌ای از فعالیت‌ها در صنایع مختلف نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی کشور را مدیریت، راهبری و اجرا می‌کند که از میان پروژه‌های در دست اجرای اویک، می‌توان از طرح ساخت کارخانه «NGL۳۱۰۰»، مجتمع پتروشیمی دهلران، طرح توسعه میدان‌های رامشیر و منصوری، مجتمع پتروشیمی کیان و طرح توسعه میدان‌ آذر یاد کرد.


مدیرعامل گروه اویک از تحقق تولید نفت از طریق واحد فرآورش مرکزی (CPF) میدان مشترک آذر خبرداد و گفت: طرح توسعه این میدان مشترک در آینده نزدیک به‌طور رسمی به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش خبرنگار شانا، غلامرضا منوچهری در نشستی با مجموعه پیمانکاران و دست‌اندرکاران طرح ساخت کارخانه «NGL3100»، با تأکید بر اینکه گروه اویک هم‌اکنون از فعال‌ترین بخش‌های پیمانکاری در کشور به شمار می‌رود، گفت: اویک بخش گسترده‌ای از فعالیت‌ها در صنایع مختلف نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی کشور را مدیریت، راهبری و اجرا می‌کند که از میان پروژه‌های در دست اجرای اویک، می‌توان از طرح ساخت کارخانه «NGL3100»، مجتمع پتروشیمی دهلران، طرح توسعه میدان‌های رامشیر و منصوری، مجتمع پتروشیمی کیان و طرح توسعه میدان‌ آذر یاد کرد.
وی از افتتاح رسمی بهره‌برداری از طرح توسعه میدان آذر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: تولید از این میدان از طریق سیستم فرآورش مرکزی (CPF) آغاز شده است. البته بهره‌برداری از بخش گازی مربوط به این پروژه به علت اینکه هنوز واحد مایع‌سازی گاز (ال‌ان‌جی) آن راه‌اندازی نشده، فعلاً امکان‌پذیر نیست.
منوچهری درباره آخرین وضع طرح توسعه میدان‌های نفتی رامشیر و منصوری در مناطق نفت‌خیز جنوب کشور در خوزستان توضیح داد: مسائل قراردادی و اعتباری این پروژه از سوی کارگروه مربوط در اویک در همکاری با کارفرمای محترم در حال بررسی است.
وی با بیان اینکه طرح پتروشیمی کیان به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه پتروشیمی کشور از سوی شرکت اویک در دست اجراست، تصریح کرد: بخشی از مناقصه‌های مربوط به این مگاپروژه پتروشیمی از سوی شرکت اویک برگزار شده و بناست در ساخت و اجرای این پروژه، از کالا و تجهیزات ایرانی و ساخت داخل استفاده شود که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این امر هم تأکید کرده‌اند.
مدیرعامل گروه اویک از واگذاری پروژه‌های جدید به مجموعه اویک خبر داد و یکی از این پروژه‌ها را ایستگاه تقویت فشار گاز دهلران خواند و افزود: مبانی قرارداد این پروژه نهایی شده است و به‌زودی با کارفرمای آن امضا می‌شود. همچنین قرارداد مربوط به پتروشیمی گچساران نیز میان اویک و کارفرمای مربوط مبادله شده است و فعالیت‌های اجرایی به‌زودی آغاز می‌شود.