ارتباطات نباید بر پایه آسیب و تهدید منافع ملی ایران باشد

طی سال های اخیر شاهد نوعی تغییر رویه در نظم و توازن قدرت در آن سوی مرزهای شمالی کشور هستیم.

ارتباطات نباید بر پایه آسیب  و تهدید منافع ملی ایران باشد

 طی سال های اخیر شاهد نوعی تغییر رویه در نظم و توازن قدرت در آن سوی مرزهای شمالی کشور هستیم. جنگ میان ارمنستان و آذربایجان نقطه عطف این تغییر موازنه قدرت بود که در آن فقره بارها نسبت به سکوت و منفعل بودن نسبت به وقایع هشدار داده شد که و در نهایت دیدیم که ترکیه چطور با قرار گرفتن در وسط معرکه دست برتر را به جبهه باکو داد و کار به جایی رسید که شاهد تغییر مرزهای جغرافیایی بودیم .
    پس از آن فقره شاهد ارتباطات پیدا و پنهان آذربایجان با اسرائیل بودیم که هربار با عدم واکنش جدی و رسمی ما این روابط علنی تر و جدی تر می شد. البته که تعاملات همسایگان با هر کشور و قدرتی به ما مربوط نیست، اما زمانی که این ارتباطات برپایه آسیب و تهدید منافع ملی ایران پایه ریزی شود دیگر قابل تحمل نیست.
    مقامات آذربایجان تا پیش از تغییر این موازنه قدرت همواره اعلام می کردند که اجازه نخواهند داد از خاکشان هیچ گونه تهدیدی علیه ایران اعمال شود، اما از زمانی که ترکیه و اسرائیل را پشت خود یافتند، تغییر موضع دادند و کار را به جایی رساندند که دیپلمات های ایرانی را اخراج و خط و نشان نظامی هم کشیدند!.
 مراد از یادداشت تحریک احساسات و یا برخوردهای هیجانی نیست، اما انتظاری عمومی و خواسته ای ملی وجود دارد که نیروهای نظامی و دستگاه های امنیتی کشور در مقابل این تهدیدات و سبک بازی آذربایجان جدی تر عمل کنند و اگر بنابر قدرت نمایی است باید این اهرم در دست ایران باشد وگرنه فردا روز از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب، کشورهای همسایه به خود اجازه چنگ و دندان نشان دادن به ما خواهند یافت و به پشتوانه حمایت دشمنان و رقبای ایران، پا از حد خود فراتر خواهند گذاشت.