به دنبال قهرمانی هستیم

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی:

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان درباره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که از امروز ۲۰ فروردین آغاز می شود ، گفت: سطح کشتی فرنگی آسیا، سطح قابل قبولی است.

به دنبال قهرمانی هستیم

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان درباره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که از امروز 20 فروردین آغاز می شود ، گفت: سطح کشتی فرنگی آسیا، سطح قابل قبولی است. ما سال گذشته که قزاقستان میزبان نبود و مسابقات در مغولستان برگزار شد، به آنها قهرمانی را واگذار کرده و دوم شدیم، امسال که این تیم میزبان است و از همه ظرفیت‌های میزبانی هم استفاده می‌کند. با این وجود ما هم دنبال کسب عنوان قهرمانی هستیم.
وی در تحلیل وزن به وزن مسابقات و جدی‌ترین حریفان شاگردانش در قزاقستان تصریح کرد: پویا دادمرز در 55 کیلوگرم رقابت سنگینی با آمانگالی بِکبولاتوف قزاق خواهد داشت. در 60 کیلوگرم مهدی محسن‌نژاد با ژولمان شارشِنبیکوف قرقیزستانی رقابت نزدیکی دارد. شرایط رقابتی در 63 کیلوگرم متفاوت است و به نظرم ایمان محمدی می‌تواند روند موفقیت گذشته خود را تکرار کند. در 67 کیلوگرم سال گذشته نماینده ما پنجم شد، اما امسال رضا عباسی بسیار پرانگیزه و با برنامه نشان داده و در کرواسی هم کشتی‌های خوبی گرفت، ولیکن حریف چینی و هانسو ریو کره‌ای و آلمات کبیسپایف قزاق حریفان خوبی هستند. اوزان 67 و 77 کیلوگرم
دو وزن سنگین مسابقات قهرمانی آسیا هستند که در آن رقابت نزدیک است. سجاد ایمن‌طلب نیز در 72 کیلوگرم مصافی جدی با ابراگیم ماگومدوف قزاق خواهد داشت.وی ادامه داد: در 77 کیلوگرم که با ترافیک مدعیان مواجه هستیم، امین کاویانی‌نژاد، آکژول محموداف قرقیز که قهرمان جهان است و کیم کره‌ای، ژادرایف قزاق، کودای ساکورابای ژاپنی و واردانیان ازبک را در پیش دارد. در 82 کیلوگرم علیرضا مُهمدی با حریفان قزاق و قرقیز در رقابت جدی است و در 87 کیلوگرم نورسلطان ترسینوف قزاق حریف جدی ناصر علیزاده است. در
 97 کیلوگرم مهدی بالی سه بار با اوزور ژوژبیکوف قرقیز مبارزه کرده که دوبارش را مهدی برده و یک بار هم به او باخته، بنابراین کشتی‌گیر قرقیز اصلی‌ترین حریف اوست. در 130 کیلوگرم هم جدی‌ترین رقیب امین میرزازاده علیمخان سیزداکوف قزاق است.
وی در پاسخ به این سؤال که چقدر به کسب عنوان قهرمانی امیدوار است، اظهار داشت: بچه‌ها باانگیزه کارشان را انجام می‌دهند. سال گذشته که ما با اختلاف 14 امتیاز نسبت به قزاق‌ها، دوم شدیم، دو کشتی‌گیر 55 و 130 کیلوگرم ما از دور رقابت‌ها حذف شده و هیچ امتیازی کسب نکردند. امسال تلاش‌مان این است که تیم قهرمان شود، ولی در آسیا در رقابت نزدیک با قزاق‌ها هستیم. شرایط این رقابت‌ها به لحاظ کمیت، به گونه‌ای است که اینجا با این تیم رقابت سنگینی برای قهرمانی خواهیم داشت.