کشتی‌گیران ما رقابت سخت و نفس گیری با قزاق‌ها خواهند داشت

مهدی یوسفی فر کارشناس کشتی و رییس هیات کشتی استان البرز :

مسابقات کشتی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ طی روزهای ۲۰ تا ۲۵ فروردین ماه در آستانه قزاقستان در دو رشته فرنگی و آزاد برگزار خواهد شد.

کشتی‌گیران ما رقابت سخت و نفس گیری  با قزاق‌ها خواهند داشت

مسابقات کشتی قهرمانی آسیا 2023 طی روزهای 20 تا 25  فروردین ماه در آستانه قزاقستان در دو رشته فرنگی و آزاد برگزار خواهد شد. در خصوص این رقابت ها مهدی یوسفی فر کارشناس کشتی و رییس هیات کشتی استان البرز گفت : رقابت‌های قهرمانی آسیا امسال بسیار سخت و نزدیک است ، چرا که امسال با حضور پنج دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا و 17 مدال‌آور سال 2022 که چهره های برتر شده اند برگزار خواهد شد. در این میان کشتی‌گیرانی هم هستند که در سال گذشته قهرمان جهان شده‌اند و برای دفاع از قهرمانی در آسیا با رقیبان خود سرشاخ خواهند شد ، از چمله این کشتی گیران می توان از ژولامان شارشن بیکوف و آکژول مخمودوف کشتی‌گیران قزاقستانی که به ترتیب در وزن‌های
 60 و 77 کیلوگرم کشتی میگیرند نام برد که از جمله این کشتی‌گیران هستند.وی در خصوص قزاقستان میزبان مسابقات گفت : قزاقستان که میزبان این دوره از رقابت‌ها است با چهار مدال آور مسابقات قهرمانی آسیا 2022 خود پا در این رقابت‌ها گذاشته است و سعی دارد عنوان قهرمانی را در کشور خودش به دست آورد. این در حالی است تیم‌های قرقیزستان و ایران هر کدام به ترتیب با در اختیار داشتن 5 و 4 مدال آور دوره گذشته خود به دنبال کسب عنوان قهرمانی هستند. در این میان تیم ملی کشتی فرنگی ژاپن هیچ کدان از کشتی‌گیران مدال آور و مطرح خود را به این رقابت‌ها نخواهد آورد، آنها یک تیم جوان و مستعدی را در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. نکته قابل توجهی که می توان در خصوص رقابت های قهرمانی آسیا 2023 اشاره کرد حضور چینی‌ها در این رقابت‌ها است. آنها در دوره گذشته این رقابت‌ها حاضر نبودند اما امسال به این رقابت‌ها بازگشته اند.
وی در پایان با اشاره به نقش و اهمیت زیرساخت ها در کشتی و اقداماتی که حریفان انجام می دهند گفت: در دنیای امروز رقیبان و حریفان ما آنالیزهای بسیار خوبی از کشتی گیران ما و کشتی گیران سایر کشورها دارند و با شناخت کامل گام در مسابقات می گذارند. البته باید به این نکته اشاره کنم که با زیرساخت های بسیار خوبی که فدراسیون کشتی فراهم کرده است به یقین ما هم بیکار نبوده و به این سمت رفته ایم و با آنالیز حریفان در بهترین شرایط ممکن به مصاف رقیبان خواهیم رفت .