جاذبه‌های گردشگری شیراز

حافظیه» یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شیراز برای عید نوروز و سایر ایام سال است که در شمال شیراز و جنوب دروازه قرآن واقع شده است.این مکان محل دفن حافظ، شاعر بزرگ ایرانی است که در میان یک باغ پر از گل‌های زیبا قرار گرفته است

جاذبه‌های گردشگری شیراز

قسمت اول
 حافظیه شیراز
«حافظیه» یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شیراز برای
عید نوروز و سایر ایام سال است که در شمال شیراز و جنوب دروازه قرآن واقع شده است.این مکان محل دفن حافظ، شاعر بزرگ ایرانی است که در میان یک باغ پر از گل‌های زیبا قرار گرفته است.
معماری بی‌نظیر حافظیه که از دوران هخامنشیان و زندیان به جا مانده در کنار طبیعت زیبای این مکان موجب شده تا حافظیه همواره در لیست پر بازدیدترین جاهای دیدنی شیراز قرار بگیرد.
اولین مقبره گنبدی شکل حافظیه شیراز در سال ۸۵۶ هجری قمری و ۶۵ سال بعد از درگذشت حافظ به دستور فرماندار تیموری فارس به وزیرش شمس‌الدین محمد معمایی ساخته شد.سپس بارها در طول تاریخ بازسازی و مرمت شد و بعداً به شکل امروزی تغییر شکل پیدا کرد.
آدرس:شیراز، منطقه شمالی شهر شیراز، بلوار آزادی، مابین
چهارراه حافظیه و چهار راه ادبیات.
 باغ نارنجستان قوام شیراز
اگر به دنبال یکی از زیباترین باغ‌ها و جاهای گردشگری شیراز هستید و دوست دارید که از طبیعت شیراز دیدن کنید، پیشنهاد ما «باغ نارنجستان» است.این باغ که در دوره قاجار ساخته شده طبیعت بی‌نظیری دارد.
باغ نارنجستان قوام شیراز در دوره قاجار محل سکونت حاکم شیراز بود و در سال ۱۰۷۳ در فهرست آثار ملی ثبت شد. تماشای درختان بلند و
سر به فلک کشیده در کنار آثار تاریخی و معماری سنتی دوره قاجار موجب شده تا باغ نارنجستان به یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی شیراز تبدیل شود.
در این باغ می توانید از مجموعه موزه، باغ و همچنین معماری جذاب نارنجستان دیدن کنید.
آدرس:شیراز، زینبیه، خیابان لطفعلی خان زند.
ادامه دارد...
*مجله کوروش