لزوم توجه به تبلیغات مدارک غیرقانونی

شاهد گسترش مدرک فروشی و تبلیغات علنی در آموزش عالی کشور هستیم.

لزوم توجه به تبلیغات مدارک غیرقانونی

شاهد گسترش مدرک فروشی و تبلیغات علنی درآموزش عالی کشورهستیم. زمانی را به خاطر داریم که تیمی از پژوهشگران دانشگاهی در تحریریه گرد هم آمدند تا در مورد عدم اصالت و کیفیت مقالات ISI و تهیه و فروش آن گزارشی تهیه کنند. اندکی پس از تهیه گزارش و انتشار آن شاهد ورود دستگاه نظارتی به موضوع و ورود به مراکز فروش این مقالات در اطراف میدان انقلاب تهران بودیم.
اما پس از رها کردن موضوع باز تبلیغات برای تهیه پایان نامه و رساله دکتری و مقالات ISI ادامه پیدا کرد و بی توجهی به آن سبب شده تا کار به فروش علنی مدرک آن هم در سطح دکتری برسد!. گذاشتن شماره تلفن های همراه و ثابت در ذیل این تبلیغات نشان از عادی شدن موضوع می باشد، چرا که دست اندرکاران دراین تخلفات خطری را برای خود و تیمشان احساس نمی کنند.
نکته تأسف بار اینجاست که برخی چهره های شناخته شده نیز بعضاً برای آنها تبلیغ می کنند و برای جلب اعتماد مخاطبان مدعیند که مدارک صادره شده از دانشگاه های معتبر می باشد و استعلام آن کاملا رسمی و قانونی است!.
اگرچه نگارنده از نزدیک با چند نفر از افرادی که ازاین طریق برای خود مدرک دکتری گرفته اند آشناست، اما فرض را براین قرار می دهیم که تمام وعده ها و مدارکی که از سوی این افراد تبلیغ و به فروش
می رسد جعلی و غیرقانونی است. ولی این ابهام همچنان وجود دارد که چرا برخورد جدی با این بساط نمی شود و مسببان و متخلفان این تخلفات دستگیر و مجازات نمی شوند؟!.