تکلیف بیماران را با "بیمه ها و پزشکان" مشخص کنید

متأسفانه عدم پذیرش دستورالعمل های مشخص شده برای وصل شدن دکترها و ثبت نسخه های الکترونیکی معضلی است که همچون همیشه مردم باید تاوان آن را پرداخت کنند.

تکلیف بیماران را با "بیمه ها و پزشکان" مشخص کنید

متأسفانه عدم پذیرش دستورالعمل های مشخص شده برای وصل شدن دکترها و ثبت نسخه های الکترونیکی معضلی است که همچون همیشه مردم باید تاوان آن را پرداخت کنند. چرا که وزارت بهداشت دستورالعملی را ابلاغ کرده است و برخی انجام می دهند و برخی بنابر دلایلی که دارند از آن سرباز می زنند، اما آن بیماری که مستاصل است و چاره ای جز حضور نزد پزشک و گرفتن دارو برای بهبودی ندارند، مجبور است به خواسته های غیر معقول طرفین تن دهد.
بسیاری از دکترها دیگر نسخه الکترونیک برای بیمار نمی نویسند و از این حیث بیمار نمی تواند از بیمه خود استفاده کند. درحالی که هرماه مبلغ قابل توجهی به صورت فردی و یا از طریق محل کار بابت حق بیمه پرداخت می کند.
پزشکان معتقدند ثبت این نسخ در سامانه موجب بار سنگین مالیاتی برای آنها می گردد. بیمه ها نیز بسیار خرسند می شوند که بار مالی کمتری بر دوششان وارد شود، وزارت بهداشت هم معتقد است که کارش را در برخط کردن خدمات انجام داده و مردم می توانند تخلفات را گزارش دهند!.
آیا واقعاً این حق بیماران است که هزینه ناکارآمدی مدیریتی و نظارتی در این حوزه بپردازند. اگر مالیات پزشکان زیاد است باید فشار آن برمردم وارد شود؛ یا اگر حق بیمه از مردم دریافت می شود چه زمانی باید این
بیمه کارایی خود را نشان دهد؛ یا وزارت بهداشت وظیفه ای در ساماندهی این اعتراضات مردم ندارد؟!
تنها می توان گفت که مردم حقشان این نیست...