افتتاح ۳ طرح پتروشیمی گامی ارزنده در مسیر توسعه و آبادانی است

رئیس‌جمهوری:

رئیس‌جمهوری گفت: افتتاح سه طرح مهم ملی و زیربنایی پتروشیمی به ارزش حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار، گامی ارزنده در مسیر توسعه و آبادانی کشور است.

افتتاح ۳ طرح پتروشیمی گامی ارزنده  در مسیر توسعه و آبادانی است

رئیس‌جمهوری گفت: افتتاح سه طرح مهم ملی و زیربنایی پتروشیمی به ارزش حدود یک میلیارد و  ۶۰۰ میلیون دلار، گامی ارزنده در مسیر توسعه و آبادانی کشور است.
به گزارش خبرنگار شانا، دکتر حسن روحانی،  در آیین افتتاح طرح‌های پتروشیمی متانول کاوه و کیمیای پارس خاورمیانه در بوشهر و کاتالیست پتروشیمی لرستان که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: امروز شاهد تحول صنعت پتروشیمی هستیم و افتتاح‌های امروز خوشحالی مضاعفی داشت، زیرا وقتی می‌خواهیم از صادرات نفت‌ خام فاصله بگیریم و آن را به فرآورده‌های باارزش تبدیل کنیم یکی از راه‌های آن توسعه و تحول در صنعت پتروشیمی است.
وی افزود: همان‌گونه که وزیر نفت بیان کرد کل ارزش تولید پتروشیمی ما در سال ۷۶ یک میلیارد دلار بود که در آغاز دولت تدبیر و امید این رقم به
 ۱۱ میلیارد دلار رسید و به همین صورت در حال پیشرفت و توسعه در این صنعت هستیم، به گونه‌ای که تولیدات ما در این صنعت دو برابر شده و جهشی بزرگ اتفاق افتاده است.رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امسال ۱۷ طرح پتروشیمی در کشور افتتاح می‌شود، تصریح کرد: این طرح‌ها برای ریل‌گذاری و رسیدن به جهش سوم صنعت پتروشیمی است که در سال ۱۴۰۴ اتفاق خواهد افتاد.روحانی ادامه داد: ارزش تولید پتروشیمی ما یک میلیارد دلار بود که اکنون به ۱۱ میلیارد دلار رسیده است و دوباره از ۱۱ میلیارد دلار به ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد و از ۲۵ میلیارد دلار هم به ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید که این به معنای تحولی بزرگ در صنعت پتروشیمی کشور است.
وی با قدردانی و تشکر از مهندسان و سرمایه‌گذاران این طرح‌ها، عنوان کرد: یک مجتمع بزرگ پتروشیمی (کیمیای پارس خاورمیانه) با سرمایه فرهنگیان افتتاح شد که جای خوشحالی است. صندوق‌هایی که امروز همانند صندوق ذخیره فرهنگیان فعال هستند می‌توانند در بورس نیز فعال شوند و رونق بورس را نیز به همراه داشته باشند.رئیس جمهوری گفت: بخش‌های دولتی پس از سرمایه‌گذاری باید مدیریت را کنار بگذارند و تنها صاحب سهام باشند، این موضوع مهم‌تر و مفیدتر خواهد بود.
روحانی خطاب به مردم ایران عنوان کرد: افتتاح‌های امروز در صنعت پتروشیمی رقمی بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار ارزش دارد که نشان می‌دهد ما در شرایط سخت تحریم اقتصادی نیز پروژه‌های متعددی افتتاح می‌کنیم.