رونق تولید با جلوگیری از خام فروشی

رئیس جمهور در آیین گشایش نمایشگاه ایران اکسپو:

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم با ثبت بیش از ۵۰ میلیارد دلار صادرات یک رکورد ۴۰ ساله ثبت کرده است، از فعال شدن دفاتر بازرگانی ایران در سایر کشورها برای معرفی هرچه بهتر توانمندی‌های علمی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

رونق تولید با جلوگیری از خام فروشی

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم با ثبت بیش از ۵۰ میلیارد دلار صادرات یک رکورد۴۰ ساله ثبت کرده است، از فعال شدن دفاتر بازرگانی ایران در سایر کشورها برای معرفی هرچه بهتر توانمندی‌های علمی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران
خبر داد.
به گزارش  ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی  در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در محل سالن اجلاس سران، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در برقراری ارتباطات جدید و ارتقای ارتباطات موجود میان فعالان اقتصادی و تجاری کشورمان با دیگر کشورها بسیار موثر و مثبت ارزیابی کرد.
آیت الله رئیسی یکی از نکات قابل توجه در عرصه تولید را تلاش برای جلوگیری از خام‌فروشی عنوان کرد و گفت:‌ جلوگیری از خام‌فروشی باعث رونق تولید محصولات فرآوری شده، ایجاد اشتغال و تولید ارزش افزوده بیشتر می‌شود و لذا باید مورد تاکید قرار گیرد. همچنین با توجه به فراهم بودن زمینه، کار دانش‌بنیان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا تولید هم در عرصه کیفی و هم کمی ارتقا  یابد.
 ثبت رکورد صادراتی در دولت سیزدهم
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه در مدت سپری شده از دولت سیزدهم حجم صادرات کشور به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسیده که یک رکورد ۴۰ ساله است، افزود: این نشان دهنده اراده جدی دولت در گسترش صادرات و رونق‌ دادن به حجم، تنوع و کیفیت تولید است.
رئیس جمهور حمایت واقعی از تولید را در ارائه حمایت‌های حقوقی، پرداخت تسهیلات و تسهیل مقررات دانست و اظهار داشت: وقتی صادرکننده احساس کند که دولت به دنبال تسهیل کار اوست، به دنبال افزایش تولید و طبعا افزایش اشتغال خواهد رفت. این حمایت‌ها باید در عمل از صادرکنندگان صورت گیرد و بحمدالله در بعضی از حوزه‌ها در این دولت بسیار خوب عمل شده و در حوزه‌های دیگر نیز باید کار جدی صورت گیرد.