مکان‏های دیدنی جهان

این دره عمیق و باریک که توسط رودخانه کلرادو در دل صخره‌ها حک شده است، یکی از شگفتی های طبیعت است.در این دره بومیان آمریکایی سکونت دارند و بیش از ۱۵۰۰ گونه گیاهی و حدود ۵۰۰ گونه جانوری نیز در این منطقه یافت می‌شود.

مکان‏های دیدنی جهان

قسمت سوم
 پارک ملی دره بزرگ –آریزونا،ایالات متحده آمریکا
این دره عمیق و باریک که توسط رودخانه کلرادو در دل صخره‌ها حک شده است، یکی از شگفتی های طبیعت است.در این دره بومیان آمریکایی سکونت دارند و بیش از 1500 گونه گیاهی و حدود 500 گونه جانوری نیز در این منطقه یافت می‌شود.برای مشاهده زیبایی این دره باشکوه می‌توانید به بالای آن رفته و از آن بالا همه جا را ببینید. همچنین می‌توانید برای قایق‌سواری در رودخانه کلرادو به پایین دره بروید.
 مجسمه ابوالهول –جیزه، مصر
مجسمه غول پیکر ابوالهول در فلات جیزه و در سواحل غربی رود نیل قرار دارد.این بنای عظیم که از سنگ آهک ساخته شده، نمادی از موجودی افسانه‌ای است که سری شبیه انسان و بدنی شبیه بدن شیر دارد.
 معبد طلایی، آمریتسار،هند
این مکان که مقدس‌ترین عبادتگاه سیک‌ها محسوب میشود، روزانه بیش از 100هزار بازدید کننده دارد.این معبد طلایی از سنگ مرمر و ورقه های طلا ساخته شده و یکی از بزرگ‌ترین غذاخوری‌های جهان را دارد که روزانه به بیش از 30000 نفر از مردم غذا می‌دهد.
ادامه دارد...
 مجله اينترنتي ستاره