انتقال ۸۹ هزار زائر سرزمین وحی از مبدا ۲۱ استان

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛

مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات انتقال ۸۹ هزار زائر سرزمین وحی به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران واگذار شد که از مبدا ۲۱ استان انجام خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات انتقال ۸۹ هزار زائر سرزمین وحی به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران واگذار شد که از مبدا ۲۱ استان انجام خواهد شد.
به گزارش وزارت راه و شهرسازی، حسام قربانعلی، سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با نزدیک شدن به ایام آغاز عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ برنامه‌های این شرکت را برای برگزاری حج تمتع ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: عملیات حج نیازمند عزم ملی و حمایت همه نهادهای دست‌اندرکار است.
قربانعلی در تشریح این اقدامات گفت: به دستور رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی حج و ابلاغ به وزیر راه و شهرسازی، عملیات انتقال ۸۹ هزار زائر سرزمین وحی به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران واگذار شد که از حیث اهمیت، نسبت به سال گذشته، ویژگی دو برابری تعداد زوار را داراست و از مبدا ۲۱ استان این عملیات انجام خواهد شد.
سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیش‌نیازهای انجام این عملیات بزرگ در «هما» اظهار داشت: با تأکید و دستور مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، جلسات متعددی جهت هماهنگی با استانداری‌ها و شورای حج استان‌ها برگزار شده و در هفته‌های آینده نیز در دست برگزاری است و انتظار می‌رود همانند عملیات اربعین که خط مقدم و جدی همه دستگاه‌های دولتی بوده و ستاد اجرایی اربعین برای تسهیل در روند خدمت‌رسانی همه ساله شکل می‌گیرد، عملیات بزرگ حج نیز به عنوان عملیات ملی، مورد توجه همه استان‌ها باشد و حمایت‌های حاکمیتی و پشتیبانی، جهت فراهم نمودن مقدمات انجام این عملیات بزرگ در فرودگاه‌های کشور، صورت پذیرد.
مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از استانداری‌های آذربایجان غربی، زنجان، خراسان رضوی و مدیر عامل منطقه آزاد قشم، تشریح کرد: در این راستا همه استانداری‌های مرتبط با عملیات حج، حمایت خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن این عملیات اعلام کرده‌اند.
قربانعلی با اشاره به اعزام زائران استان همدان و استان‌های همجوار از فرودگاه همدان خاطر نشان کرد: با توجه به زمان اندک باقیمانده تا شروع پروازهای رفت حجاج، علی‌رغم پیگیری‌ها و جلسات برگزار شده و بازدید میدانی از فرودگاه همدان و تأکید نماینده محترم مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و استانداری همدان، جهت تأمین زیرساخت‌های مناسب برای اعزام حدود ۴۰۰۰ زائر این استان و استان‌های همجوار، هنوز پاسخگویی مناسب از سوی این استان، دریافت نشده و اگر در مدت زمان اندک باقیمانده، اقدام مؤثری صورت نگیرد، ما از این مبدأ برای اعزام زائران، دچار مشکل خواهیم شد.