آسیب بیانیه ها و تحریم ها برای مردم است

اخیراً کشورهای گروه هفت(G۷) در ژاپن گرد هم آمدند و در آخر، رؤسای وزارتخانه‌های مالی و بانک‌های مرکزی آنها در بیانیه ‌ای مشترک در خصوص هرگونه معاملات مالی با جمهوری اسلامی و خطراتی که این گونه معاملات به همراه دارد و همچنین در خصوص فعالیت‌های موشکی و اتمی کره شمالی ابراز نگرانی کردند.

آسیب بیانیه ها و تحریم ها برای مردم است

اخیراً کشورهای گروه هفت(G7) در ژاپن گرد هم آمدند و در آخر، رؤسای وزارتخانه‌های مالی و بانک‌های مرکزی آنها در بیانیه ‌ای مشترک در خصوص هرگونه معاملات مالی با جمهوری اسلامی و خطراتی که این گونه معاملات به همراه دارد و همچنین در خصوص فعالیت‌های موشکی و اتمی کره شمالی ابراز نگرانی کردند.
اشاره این بیانیه به وضعیت ایران در گروه ویژه اقدام مالی در مورد پولشویی (FATF) می باشد و علاوه بر ممنوعیت معاملات با کشورمان نسبت به خطرات احتمالی در چنین اقداماتی تأکید داشته است.
متأسفانه سال هاست که موضوع FATF در میان نهادهای تصمیم گیرنده در کشورمان دست به دست می شود و گویا هیچ محدودیتی به مردم کشور تحمیل نشده است.
واکنش مسئولان در داخل کشور به این قبیل بیانیه ها و تحریم ها به گونه ای است که گویا اعمال تحریم ها به طرف مقابل فشار وارد می کند و ما دست برتر را داریم و با بی تفاوتی از کنار آن عبور می کنیم!. درحالی که این تحریم های حداکثری خلل و ضرری برای تحریم کنندگان درپی ندارد و فشار آن به مردم ایران وارد می شود.
باید به این درک برسیم که هرگونه محدودیت و محرومیت آسیب جدی بر امورات داخلی کشور وارد خواهد ساخت و باید راهی برای خنثی سازی آن پیدا کرد. بی تفاوتی به این مسئله عیناً مصداق بی توجهی به وضعیت مردم است. چرا که هر بیانیه و تحریم اثر مستقیم به زندگی و معیشت مردم دارد و فشار آن کمر جامعه را طی این سال ها خمیده کرده است.