دبیری که میشناسم؛ مراقب باشیم گل به خودی نزنیم

مهندس مهدی یوسفی فر را اکثر اهالی و دلسوزان کشتی به خوبی می شناسند . مردی از جنس کشتی که حالا سالهاست در عرصه صنعت و تولید حضوری موفق داشته و به عنوان مدیر عامل نوین چرم موفق ترین تولید کننده سال کشور لقب گرفته و خدمت به وطن و صنعت تولید را پیشه خود کرده است، اما با توجه به دغدغه های فراوان شغلی هنوز هم یار و یاور کشتی است و علاوه بر مسئولیت اداره هیات کشتی استان البرز ، کمک به ورزش اول ایران را اولویت خود می داند .

دبیری که میشناسم؛ مراقب باشیم گل به خودی نزنیم

 مهندس مهدی یوسفی فر را اکثر اهالی و دلسوزان کشتی به خوبی می شناسند . مردی از جنس کشتی که حالا سالهاست در عرصه صنعت و تولید حضوری موفق داشته و به عنوان مدیر عامل نوین چرم
موفق ترین تولید کننده سال کشور لقب گرفته و خدمت به وطن و صنعت تولید را پیشه خود کرده است، اما با توجه به دغدغه های فراوان شغلی هنوز هم یار و یاور کشتی است و علاوه بر مسئولیت اداره هیات کشتی استان البرز ، کمک به ورزش اول ایران را اولویت خود می داند .
یوسفی فر در روزهایی که دکتر علیرضا دبیر با آماجی از حملات و انتقادهای ریز و درشت ، روبرو شده است نه به جهت حمایت از وی بلکه به جهت حمایت از جایگاه و آرمان های کشتی و با توجه به شناختی که سالیان است از کشتی داشته و دارد با احترام به نظر همه عزیزان و منتقدان چنین می گوید :
در چند روز گذشته خیلی از عزیزان به ریاست فدراسیون کشتی نقدهای جدی داشتند ضمن احترام به نظر همه  بزرگواران لازم است با هم وضعیت کنونی کشتی را از زوایای مختلف بررسی کنیم .
 در ابتدا باید یک خداقوت و دست مریزاد به دکتر دبیر گفت ،  چرا که فدراسیون کشتی در زمان ریاست دبیر با تحولات بسیار خوبی روبرو‌ شد و در این مدت انصافا زحمات زیادی متقبل شده ، تلاش فراوانی کرده و کارهای بسیار بزرگ و خوبی انجام شده است  ، جایگاه کشتی ارتقاء بسیار خوبی پیدا کرد، مدالها و عناوین جهانی فراوانی در رده های مختلف سنی کسب شده  ، البته نباید فراموش کرد که روسای فدراسیون های گذشته نیز زحمات فراوانی برای زیر ساخت های کشتی متقبل شده اند تا این ورزش به چنین جایگاه رفیع برسد و باید به همه آنها هم خدا قوت گفت .
در دنیایی هستیم که هر کشوری یک ورزش ملی دارد و جزء فرهنگ آن کشور محسوب می شود و مردم آن کشور به آن ورزش افتخار می کنند و کسب مدال و قهرمانی در آن رشته باعث غرور ملی می گردد ، مثلا فوتبال به برزیل ، تکواندو به کره ، بسکتبال به آمریکا ، جودو به ژاپن و کشتی را به ایران منتصب می کنند،بنابراین حفظ این جایگاهها در سطح جهان برای هرملتی مهم است. مولا در نهج البلاغه می فرماید عالم بی عمل همانند درخت بدون میوه است ، علیرضا دبیر عملکرد خوب و قابل قبولی داشته و کلاس و جایگاه کشتی را رشد داده است جلوی اسراف و ریخت و پاش ها را گرفته و نیز کیفیت اردوها را بالا برده ، ایجاد کلاس های مختلف مربیگری برای رشد مربیان در بیشتر شهرستانها ، استفاده از مربیان با استعداد در اردو های ملی ، سپردن هیات های کشتی استانها به دست افرادی که از نظر مالی و اخلاقی جایگاه خوب اجتماعی دارند تا با این تکنیک بتوانند حداقل امکانات را مهیا نمایند تا شأن کشتی گیران ، مربیان و داوران را در شهرستانها حفظ نماید ،  و اینها بخش کوچکی از زحمات دبیر می باشد .
عزیزان و علاقمندان به کشتی ،  ما قهرمانانی همچون دبیرها ، سوریان ها ، خادم ها ، حیدری ها و …. و پیشکسوتانی همچون برزگرها ، جوادی ها، حبیبی ها ، موحد ها و طالقانی ها که یک سرمایه بی بدیل در کشتی ایران و جهان هستند باید روی چشمانمان بگذاریم .
کسی که از اعتبار اجتماعی خود خرج می نماید تا نقدینگی جمع آوری کند تا طرح توسعه فلان خانه کشتی را به پایان برساند این شخص فرد معمولی نیست این کارها بسیار فداکاری و بصیرت می خواهد.علیرضا دبیر دیر یا زود از کشتی می رود ولی آماده کردن چنین زیر ساخت هایی که به گواه کارشناسان، نمونه آن در کمتر جایی در جهان دیده شده سالیان سال برای کشتی می ماند . متاسفانه خیلی از ما عادت کرده ایم نیمه خالی لیوان را ببینیم . در زمان روسای فدراسیون های گذشته نیز هم نقاط ضعف و قوت وجود داشت ،مثلا یک رییس فدراسیونی با دانش بود ولی بودجه نداشت ، رییس فدراسیون دیگری بسیار پر انگیزه بود ولی تنها بود ، رییس فدراسیونی بسیار مدیر و مدبر بود ولی به کسی اعتماد نداشت و همه کارها را خودش انجام می داد ، رییس فدراسیون دیگری بودجه داشت ولی خلاقیت نداشت و ….مطمئن باشید کمتر کسی می تواند جایگزین آقای دبیر بشود و بتواند راه ایشان را ادامه دهد صادقانه بگویم ممکن است ایشان هم مثل خیلی از مدیران نقاط ضعفی داشته باشند ولی عمکرد وی عالی و قابل دفاع است و ترازو به سمت تلاش ، پشتکار ، نوآوری و خلاقیت سنگینی می کند . سرعت بالای وی در ایجاد تغییرات شگفت انگیز است . عزیزان همه باید بدانیم نمی شود با روشهای سنتی و قدیمی دنیای امروز را مدیریت کرد با یک روش ساده و با طرح یک سوال از ملی پوشانی همچون یزدانی ، قاسمپور ، گرایی و عموزاد و مربیان این عزیزان در شهرستانها می توان متوجه شد که عملکرد فدراسیون در این سالها چگونه بوده است ؟
من بر این باورم که  انتقادها باید منصفانه باشد وگرنه انتقادهای احساسی گل به خودی ست . از یاد نبریم تیم ملی کشتی ایران مسابقات جهانی بلگراد و المپیک پاریس را در پیشرو دارد همه باید از خداوند بخواهیم که دبیر در این مسئولیت خطیر دلسرد و مایوس نشود ، چون این دلسردی و ناامیدی به نفع تیم های روسیه و آمریکا و سایر حریفان خواهد بود .