مکان‏ های دیدنی جهان

کلیسای جامع سنت باسیل که به نام کلیسای شفاعت نیز شناخته می‌شود، توسط ایوان مخوف و به مناسبت پیروزی او بر شهر تاتار کازان در سال ۱۵۵۲ ساخته شد.این بنای ۳۲ متری، دارای یک کلیسای کوچک مرکزی و هشت کلیسای برج مانند در اطراف آن است که با یک راهروی مرتفع به یکدیگر متصل شده‌اند.

مکان‏ های دیدنی جهان

قسمت پنجم
کلیسای جامع سنت باسیل –مسکو،روسیه
کلیسای جامع سنت باسیل که به نام کلیسای شفاعت نیز شناخته می‌شود، توسط ایوان مخوف و به مناسبت پیروزی او بر شهر تاتار کازان در سال 1552 ساخته شد.این بنای 32 متری، دارای یک کلیسای کوچک مرکزی و هشت کلیسای برج مانند در اطراف آن است که با یک راهروی مرتفع به یکدیگر متصل شده‌اند.این کلیسا پس از انقلاب بولشویک تعطیل شد و بعدها در سال 1929 به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفت.
 معبد آنگکور وات –کامبوج
این معبد بزرگ به عنوان مشهورترین جاذبه گردشگری کشور کامبوج در فهرست آثار باستانی سازمان یونسکو ثبت شده است.این معبد که
در طول سلطنت سوریاوارمان پادشاه خمر در قرن دوازدهم ساخته شده، مساحتی در حدود 2.5 کیلومتر مربع دارد.معبد آنگکور به خدای هندوها، ویشو اختصاص داشته و نمادی از فلسفه وجودی هندوها و بودائیان است.
 بودای بزرگ –کاماکورا، ژاپن
این مجسمه معمولا با نام کاماکورا دیبوتسو شناخته می‌‌شود.مردم این منطقه معتقدند که مجسمه برنزی امیتا بودا که بیرون از معبد کوتوکو قرار دارد در سال 1252 ساخته شده است. مجسمه بودا توخالی بوده و بازدیدکنندگان می توانند از داخل این مجسمه دیدن نمایند.
 غار باتو –گومباک، مالزی
غار باتو یکی از محبوب‌ترین زیارتگاه‌های هندوهاست که مجسمه‌ها و تندیس‌های هندوها در آن قرار دارد.بعد از بالارفتن از کوه و پس از 272 قدم به غار باتو خواهید رسید.دهانه غار 42.7 متر ارتفاع داشته و مجسمه خدای هندوها، لرد موروگان در ورودی غار قرار گرفته است.هندوها هر سال جشن تایپوسام را در همین غار برگزار می‌کنند.
ادامه دارد...
 مجله اينترنتي ستاره