بيش از ۲ ميليون دسي متر مربع تأسيسات و خطوط لوله نفت وگاز آلتراسونيك و ضخامت سنجي شدند

در شرکت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان؛

مدير عامل شركت بهره‌برداري نفت وگاز مسجدسليمان از اجراي عمليات آلتراسونيك و ضخامت‌سنجي بيش از ۲ ميليون دسي‌مترمربع در ۳۷۹۸۰ نقطه محل از تأسيسات و خطوط لوله در شركت بهره‌برداري نفت و گاز مسجدسليمان خبر داد.

اهواز-محمدي
مدير عامل شركت بهره‌برداري نفت وگاز مسجدسليمان از اجراي عمليات آلتراسونيك و ضخامت‌سنجي بيش از 2 ميليون دسي‌مترمربع در 37980 نقطه محل از تأسيسات و خطوط لوله در شركت بهره‌برداري نفت و گاز مسجدسليمان خبر داد.
مهندس عليرضا هيهاوند افزود: اين اقدام به همت همکاران اداره بازرسي فني و خوردگي فلزات مديريت فني و طي سال هاي 1400 و 1401 انجام شده است .
وي ادامه داد : طي بازرسي‌هاي فني صورت گرفته تعداد 449 نقطه معيوب شناسايي كه از اين تعداد حدود 150 عيب تعمير گرديد.
وي با اعلام اينکه  109 هزار دسي‌مترمربع سيستم‌هاي لوله‌كشي تاسيسات، 316 هزار دسي‌مترمربع تسهيلات سرچاهي و يك ميليون و ششصد و هفت هزار دسي متر مربع خطوط لوله اصلي و جرياني مورد بازرسي آلتراسونيک و ضخامت سنجي قرار گرفتند افزود:  نقش بازرسي‌ها، نظارت مستمر و پايش وضعيت تأسيسات، تجهيزات و خطوط لوله، مهمترين اقدام در جهت كاهش بروز نشتي و وقوع حوادث مي‌باشد .
اين مقام مسئول در شركت بهره‌برداري نفت و گاز مسجدسليمان  تصريح کرد :با وجود ده‌ها كارخانه، تأسيسات و بيش از دوهزار كيلومتر انواع خطوط لوله اصلي و جرياني نفت و گاز با گستردگي بالا در مناطق صعب‌العبور، پرسنل بازرسي و حفاظت فني اين شركت با آگاهي از اهميت موضوع و با دقت تمام ضمن آشنايي با فنون و استانداردهاي روز، بازرسي تجهيزات و تأسيسات شركت را به عنوان مهمترين دارايي فيزيكي سازمان بر عهده دارند.
مهندس هيهاوند در پايان اظهار نمود: براي سال جاري  نيز آلتراسونيك تأسيسات و خطوط لوله شركت به ميزان 800 هزار دسي‌مترمربع در 18000 نقطه/ محل برنامه‌ريزي شده است كه طبق برنامه زمان بندي شده در دست اجرا مي‌باشد.