معاینه و واکسیناسیون يك هزار و ۵۰۰ نفر از زائرین حج تمتع

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی:

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت:کار معاینه و واکسیناسیون در حدود يك هزار و ۵۰۰ نفر از زائرین حج تمتع سال جاری توسط هلال احمر اجرا شد.

معاینه و واکسیناسیون يك هزار و ۵۰۰ نفر از زائرین حج تمتع

اراك-خبرنگار آفرينش
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت:کار معاینه و واکسیناسیون در حدود  يك هزار و 500 نفر از زائرین حج تمتع سال جاری توسط هلال احمر اجرا شد.
دکترعلیرضا شهرجردی با اشاره به واکسیناسیون زائران حج تمتع در استان مرکزی گفت:طرح واکسیناسیون حجاج بیت الله الحرام در تمامی شهرستان‏ها از طریق هلال احمر انجام می‏ شود.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تعداد افرادی که برای حج تمتع واکسینه می‏شوند، بیان کرد: در اراک حدود ۸۰۰ نفر و در شهرستان‏ها حدودا بین ۱۷۰نفر واکسینه می‏ شوند که کارت بین المللی واکسن مننژیت به حجاج ارائه می‏شود که باید همراه آنها در مناسک حج باشد.
شهرجردی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا برعهده هلال احمر نیست، خاطرنشان ساخت:واکسیناسیون کرونا در مراکز بهداشت صورت می‏گیرد و عزیزان لازم است در این خصوص با مراجعه به مراکز بهداشت واکسینه شوند. مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی درخصوص خدمات رسانی جدید به زائرین حج امسال گفت:علاوه بر اینکه هلال احمر مسئولیت تزریق واکسن حجاج را بر عهده دارد در سال جاری معاینه حجاج هم به هلال احمر واگذار شده است که تقریبا ۶ تا مرکز دراستان داریم که کار معاینه را به مرحله اجرا درآورده اند.
وی ادامه داد:مراکز ثارالله و هلال احمر در سطح شهر اراک فعالیت می‏کنند و در شهرستان‏ها هم ساوه، محلات، شازند ،دلیجان این مراکز وجود دارد.
شهرجردی گفت:تاکنون در حدود 1هزار و 500 نفر معایناتشان انجام شده است و عازم سفر حج هستند.
راه اندازي 3 کاروان سلامت در سطح استان
وی در خصوص کاروان سلامت استان مرکزی نیز خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن هفته هلال احمر 3 کاروان سلامت در سطح استان راه اندازی شد که یکی از این کاروان ها در کوی علی ابن ابیطالب(ع) انجام شد که شامل خدمات تخصصی و عمومی با حضور ۴ پزشک متخصص و ۲ دو پزشک عمومی و ۲ ماما بود که حدود ۲۳۰ معاینه انجام شد و دارو به صورت رایگان به بیماران تحویل داده شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته دیگر بیان کرد:کلاس آموزش دیابت با همکاری انجمن دیابت استان اجرایی شد که طی غربالگری آن بین ۳۵ نفر تعداد ۲۰ نفر دیابتی تشخیص داده شدند که متاسفانه ظرفیت خیلی بالایي در آن منطقه می‏ باشد .
وی همچنین گفت:در منطقه نهرمیان از توابع شازند برنامه BHCU به مرحله اجرا درآمد که ارائه خدمات درمان اضطراری پایه می‏باشد و شامل پزشک، پرستار، پزشك تغذيه ، روانشناس و بهداشت محیط و مامایی است که به صورت رایگان در اختیار اهالی منطقه قرار گرفت. شهرجردی با اشاره به خدمات رسانی در مناطقه دیگر استان نیز گفت:همچنین در شهرستان تفرش هم طرح کاروان سلامت به مرحله اجرا درآمد که تقریبا ۳۰۰ نفر از این خدمات استفاده کردند که ۳ پزشک‌ متخصص و ۲ پزشک عمومی حضور داشتند و ارائه خدمات دادند.مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تاکید کرد:ما در پی آن هستیم که با همکاری بسیج جامعه پزشکی و خیرین در حوزه سلامت ، کاروان‏های سلامت را در مناطق محروم اجرایی کنیم و خدمات را به تمامی مناطق برسانیم.