خبر

۰

 دامنیک راب:
کشف واکسن کرونا در سال جاری بعید است

وزیر خارجه بریتانیا با ابراز امیدواری نسبت به دستیابی به واکسن کرونا در سریع‌ترین زمان ممکن تحقق این امر در سال جاری را بعید برشمرد.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی، «دومینیک راب»، وزیر خارجه بریتانیا  در گفت‌و‌گو با شبکه اسکای نیوز ابراز امیدواری کرد که واکسن کرونا هر چه سریع‌تر کشف شود اما وی تحقق این موضوع در سال ۲۰۲۰ را دور از ذهن دانست.
راب گفت: «چنین واکسنی در صورت ظهور موج‌های مکرر شیوع ویروس مفید خواهد بود.»وی در پاسخ به پرسشی درباره عمل به وعده انجام روزانه صد هزار آزمایش کرونا گفت: «توان فعلی دولت انجام روزانه ۵۱ هزار آزمایش است.»

در ادامه یکه‌تازی کووید ۱۹؛
آمار کرونا در جهان؛ آمریکا بیش از ۵۴ هزار قربانی داد
شمار قربانیان کرونا در آمریکا به رقم قابل ملاحظه ۵۴۲۶۹ نفر رسید حال آنکه در کل جهان نیز بیش از ۲۰۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش  مهر، مؤسسه جانز هاپکینز شمار قربانیان کرونا در آمریکا طی ۲۴ ساعت گذشته را ۲ هزار و ۴۹۴ نفر اعلام کرد.
به این ترتیب، شمار کل قربانیان در این کشور به رقم ۵۴ هزار و ۲۶۵ نفر رسید حال آنکه شمار مبتلایان نیز ۹۶۰ هزار و ۸۹۶ نفر گزارش می‌شود.این در حالی است که کووید ۱۹ در سراسر جهان، ۲ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۴۳۹ نفر را آلوده کرده و در این میان، ۲۰۳ هزار و ۲۸۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.در میان کشورهای اروپایی، آلمان، اسپانیا و انگلیس به لحاظ تعداد قربانیان، همچنان صدرنشین هستند.

یک مقام پارلمان آلمان خواستار توافق جدیدی با ایران شد
رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان خواستار انجام شدن یک توافق جدید با ایران شد.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه آلمانی ولت، نوربرت روتگن رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان در گفت‌وگو با این شبکه درباره توافق هسته‌ای ایران گفت: هدف توافق هسته‌ای این بود که از توان ایران در زمینه تسلیحات هسته‌ای جلوگیری کند. با خروج آمریکا از آن، اکنون دوباره ایران [از نظر از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای‌اش] ایجاد تهدید می‌کند.
روتگن در ادامه ضرورت توافقی جدید با ایران را مطرح کرده و گفت: بنابراین، ضرورت دارد که توافقی جدید و گسترده‌تری انجام شود که مسائل ثبات منطقه‌ای را هم در بر بگیرد.

دستگیری چند کارمند هواوی به اتهام ارتباط با ایران
چند کارمند هواوی به اتهام ارتباط با ایران دستگیر شدند.به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، پنج شهروند چینی به دلیل مکالمه خصوصی خود در اینترنت برای فروش فناوری هوآوی در ایران بازداشت شدند.