ثبت رشد ۶۰ درصدی نمونه برداری، در کارنامه استاندارد یزد

سرپرست نظارت براجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان یزد گفت:نمونه برداری از واحدهای تولیدی صنعتی سطح استان از ابتدای امسال تاکنون، در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ ، شصت درصد رشد داشته است.

يزد-اکبرخیرخواه
سرپرست نظارت براجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان یزد گفت:نمونه برداری از واحدهای تولیدی صنعتی سطح استان از ابتدای امسال تاکنون، در مقایسه با مدت مشابه سال 1401 ، شصت درصد رشد داشته است.
زهرا شاه خواجه که در جمع کارشناسان حوزه ی نظارت بر اجرای استاندارد، به ایراد سخن مشغول بود، افزود:در دو ماهه‏ی منتهی به اردیبهشت سال 1401 تعداد423 نمونه برداری از واحدهای تولیدی صنعتی تحت پوشش اداره کل استاندارد استان یزد انجام شده است، در حالی که این عدد برای مدت مشابه امسال به 677مورد رسیده، که در کارنامه عملکرد استاندارد یزد، رشد شصت درصد به ثبت می‏ رسد.
وی ادامه داد:طی این مدت مجموع بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی صنعتی استان، یک هزارو 138 موردگزارش شده است که از این تعداد، 461 مورد آن مربوط به بازرسی از این واحدها می‏باشد و همان گونه که ملاحظه می‏شود در محور بازرسی نیز در مقایسه با آمار عملکرد مدت مشابه پارسال که عدد 355 را داشته ایم، شاهد سی درصد رشد هستیم.
این مسئول تاکید کرد:از آزمون‏های انجام شده بر روی نمونه های اخذ شده از واحدهای تولیدی و صنعتی طی این مدت، 396 مورد با استانداردهای مربوطه منطبق، که در این محوراز عملکرد اداره کل نیز، در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از سی درصد رشد داشته ایم.
زهرا شاه خواجه درخصوص روندآزمون فرآورده ها ، گفت:متعاقب نمونه برداری کالاها از واحدهای تولیدی و حتی سطح بازار،مرحله‏ی آزمون فرآورده ها آغاز می‏شود، که ضروری است نمونه ها شرایط انطباق با استانداردهای ملی و معتبر مربوطه را احراز نمایند که در غیراینصورت، مراتب قانونی تذکر، اخطار، جمع آوری ، توقیف و معرفی متخلفین به مراکز حقوقی و قضایی توسط دوایر مرتبط انجام می‏شود.