فاجعه همین الان در سیستان رخ داده است...

روز گذشته بیانیه ۲۰۰ نفر از نمایندگان با تأکید بر مطالبه حقابه هیرمند و حمایت از مواضع قاطع رئیس جمهور و دولت در رسیدگی به وضعیت اسفبار مردم سیستان قرائت شد که در بخشی از آن آمده است:" اکنون شرایط برای مردم نجیب سیستان به حدی دشوار است که اگر تا سه ماه دیگر آب به منطقه سیستان نرسد باید منتظر فاجعه انسانی در شرق کشور بود."

فاجعه همین الان در سیستان رخ داده است...

روز گذشته بیانیه 200 نفر از نمایندگان با تأکید بر مطالبه حقابه هیرمند و حمایت از مواضع قاطع رئیس جمهور و دولت در رسیدگی به وضعیت اسفبار مردم سیستان قرائت شد که در بخشی از آن آمده است:" اکنون شرایط برای مردم نجیب سیستان به حدی دشوار است که اگر تا سه ماه دیگر آب به منطقه سیستان نرسد باید منتظر فاجعه انسانی در شرق کشور بود."
این بیانیه درجای خود لازم و ضروری بوده و باید از نمایندگان امضاکننده خواست تا فراتر از این بیانیه در راستای تحقق حقابه مردم سیستان تلاش و اقدام کنند؛ چرا که وضعیت مردم سیستان در همین حال نیز بیانگر یک فاجعه انسانی است.
در این گرمای طاقت فرسا مردم این استان حتی برای تأمین آب آشامیدنی خود دچار محرومیت هستند و روزانه باید ساعت ها منتظر آب رسانی با تانکر باشند و در صف های طولانی برای گرفتن یک دبه آب زیر تیغ آفتاب بنشینند تا فرزندانشان از تشنگی تلف نشوند.
تمام دارایی بسیاری از مردم این استان محدود به چند دام و طیوری است که در کنار آلونک های خود نگهداری می کنند، اما ماه هاست که آب و غذایی برای این حیوانات ندارند و یک به یک شاهد تلف شدن آنها هستند. خودشان برای تأمین معاش روزانه و آب خوردن دست و پا می زنند، چه برسد به تأمین آب و علف گاو گوسفندان!.
اگر عزمی جدی در بدنه دولت و مجلس برای حمایت از مردم مظلوم این خطه وجود دارد(که دارد) انتظار می رود رسمیت و جدیت بیشتری به پیگیری حقابه مردم سیستم به خرج دهند و حاکمان و یا برادران طالبانی را به هر طریقی شده مجاب کنند تا آب را به هیرمند بازگردانند. وضعیت سیستان به لحاظ فاجعه انسانی وارد مرحله ای جدی و خطرناک شده است باید به داد مردم این دیار شتافت.