سلیقه مردم را از خودشان بپرسید

طی روزهای اخیر واکنش ها به مصوبه واگذاری نظارت بر سریال های شبکه نمایش خانگی به سازمانی زیر نظر صدا و سیما به گونه ای منفی و منتقدانه از سوی مردم و اهالی هنر و سینما بوده است.

سلیقه مردم را از خودشان بپرسید

طی روزهای اخیر واکنش ها به مصوبه واگذاری نظارت بر  سریال های شبکه نمایش خانگی به سازمانی زیر نظر صدا و سیما به گونه ای منفی و منتقدانه از سوی مردم و اهالی هنر و سینما بوده است.
حرف بر سر این است که گفته می شود صدا و سیما سلایق اقشار جامعه را در بر ندارد و صرفاً نسخه ای از آنچه یک جریان خاص و محدود می پسندد را برای ارائه به 85 میلیون ایرانی تجویز می کند. ضمن این که طی دو سال اخیر جذابیت و همه گیری سریال های شبکه نمایش خانگی توانسته است آنچه را که موجب ریزش جامعه از تلویزیون و مراجعه به ماهواره شده بود را جبران کند و امروز بسیاری از خانواده از این
پلتفرم های اینترنتی استفاده می کنند و از برنامه های آن از صبح که مخاطب تلویزیون کودکان هستند تا عصر که نوجوانان و شب که کل خانواده پای آن می نشینند، بهره می برند و محتوایی بسیار سالم تر از محتوای شبکه های ماهواره ای و سریال های ترکی در دسترسشان است.
حال باید پرسید که چه مشکلی وجود داشت که لازم بوده تا سریال های شبکه نمایش خانگی تحت نظارت صدا و سیما قرار گیرد. صداوسیمایی که اگر می توانست مخاطبین خود را حفظ می کرد و این چنین مردم را دلزده به سمت شبکه های ماهواره ای نمی فرستاد.
خیلی راحت تر می توان این مسئله را با یک نظرسنجی ساده حل کرد. مدیران می توانند با حضور در خیابان، نظر مردم را نسبت به سبک و کیفیت سریال ها را در شبکه خانگی و رسانه ملی جویا شوند. رسانه وظیفه تأمین نیاز و سلیقه تمام اقشار جامعه را دارد اگر در این زمینه موفق نباشد اعتماد مخاطب را از دست خواهد داد.