جایگاه ارزش ها را تنزل ندهید

اساساً برخی مسائل برای تمام جوامع به عنوان یک ارزش تلقی می شود و از اهمیت و جایگاه والایی به لحاظ اخلاقی و معنوی برخوردار است. بحث تولد و به دنیا آمدن یک نوزاد از جمله مسائلی است که در سراسر جهان افراد نسبت به آن یک حس درونی خاصی دارند که در تمامی فرهنگ ها از ارزش بالایی برخوردار است.

جایگاه ارزش ها  را تنزل ندهید

اساساً برخی مسائل برای تمام جوامع به عنوان یک ارزش تلقی می شود و از اهمیت و جایگاه والایی به لحاظ اخلاقی و معنوی برخوردار است. بحث تولد و به دنیا آمدن یک نوزاد از جمله مسائلی است که در سراسر جهان افراد نسبت به آن یک حس درونی خاصی دارند که در تمامی فرهنگ ها از ارزش بالایی برخوردار است.
به طور کلی بحث متولد شدن یک انسان نقطه اوج رشد و تکامل زنجیره بشری تلقی می شود که بزرگترین دستاورد تشکیل خانواده می باشد. مسلماً کار کردن روی این مسئله به لحاظ فرهنگی امری پسندیده و بسیار ارزشمند و البته ضروری است. اما وقتی این موضوع با کج سلیقگی و یا عدم درک صحیح از بطن این مفهوم همراه شود، نه تنها موجب فرهنگ سازی و ارزش گرایی نخواهد شد، بلکه موجب دلزدگی و تهوع فرهنگی در بین جامعه خواهد شد.
نمونه این موضوع را می توان به عینه در برخی تبلیغات رسانه ای و یا تابلوهای خیابانی مشاهده کرد. نوع تبلیغ به گونه ای است که مخاطب را جذب نمی کند، بلکه حس بدی را در وی ایجاد می کند موجب دهن کجی به اصل محتوا می شود . ضمن اینکه وقتی تبلیغی در راستای واقعیات و نیازهای جامعه نباشد، مسلماً ضد تبلیغ قلمداد می شود. به عنوان مثال وقتی شما تبلیغ تخم مرغ ارگانیک می کنید در حالی که تخم مرغ در جامعه نایاب است و مردم قدرت خرید آن را ندارند، این مصداق ضد تبلیغ است.
درمورد فرزندآوری و تحکیم بنیان های خانواده نمی توان با تبلیغات خیابانی فرهنگ سازی کرد، بلکه باید ریشه های این نیاز را در بطن جامعه از طرقی دیگر دنبال نمود تا خود جامعه به سمت آن گرایش پیدا کند و به ارزش های آن پی ببرد.