توفان ریزگرد در سیستان و بلوچستان

۱۰۰۰ نفر راهی مراکز درمانی شدند؛

در پی موج جدید وزش بادهای ۱۲۰ روزه و تداوم توفان در منطقه سیستان شامل پنج شهر شمال استان مجموع مراجعین به مراکز درمانی تاکنون ۱۰۱۰ نفر بوده ، ۱۶۲ نفر از بستری و مابقی سرپایی درمان شده‌اند.

در پی موج جدید وزش بادهای 120 روزه و تداوم توفان در منطقه سیستان شامل پنج شهر شمال استان مجموع مراجعین به مراکز درمانی تاکنون 1010 نفر بوده ، 162 نفر از بستری و مابقی سرپایی درمان شده‌اند.
موج جدید وزش بادهای ۱۲۰ روزه و پراکنده شدن ریزگرد از ۱۱ تیرماه در منطقه سیستان آغاز شده و همچنان تداوم دارد.
   به گزارش تسنیم از زاهدان، موج جدید وزش بادهای 120 روزه و پراکنده شدن ریزگرد از 11 تیرماه در منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان آغاز شده و همچنان تداوم دارد.
   این شرایط باعث شده تعداد قابل توجهی از مردم منطقه در پی مشکلات چشمی و تنفسی ناشی از توفان و گردوخاک راهی مراکز درمانی شوند به نحوی که مجید محبی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: در پی موج جدید وزش بادهای 120 روزه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان مجموع مراجعان به مراکز درمانی منطقه از 11 تیرماه تاکنون  833 نفر بوده که 128 نفر از آنها بستری و مابقی سرپایی درمان شده‌اند.
محسن حیدری مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار تسنیم گفت: براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی اوایل هفته پیش رو در شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک گاهی طوفان گردوخاک تداوم دارد.