پرداخت هزار میلیارد تعهدات بیمه بیکاری در استان کردستان

مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان:

سید صلاح قریشی گفت:در حال حاضر تعداد بیمه‌شدگان اصلی کردستان ۲۱۹ هزار و ۱۹۸ نفر، مستمری ۶۰ هزار و ۷۳۳ نفر و جمعیت تحت پوشش نیز ۶۵۵ هزار و ۳۴ نفر است.

اسرین مقصودی -سنندج
سید صلاح قریشی گفت:در حال حاضر تعداد بیمه‌شدگان اصلی کردستان ۲۱۹ هزار و ۱۹۸ نفر، مستمری ۶۰ هزار و ۷۳۳ نفر و جمعیت تحت پوشش نیز ۶۵۵ هزار و ۳۴ نفر است.
مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با بیان اینکه وظیفه اصلی و اساسی تاکین اجتماعی ایجاد رضایت عمومی در چارچوب قوانین و مقررات است، افزود:تعهدات سازمان در سال گذشته پرداخت سه هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان بخش بیمه ای بود که بخش عمده آن پرداخت مستمری بود.
وي یادآور شد: ۴۲۰ میلیارد تومان مطالبات معوق بیمه‌ای از کارگاه‌ها داریم که ۱۴۰ میلیارد تومان آن جرائم است و اگر کارفرمایان در قالب اقساط نسبت به پرداخت اقدام کنند از ۱۰۰ درصد بخشودگی بهره‌مند می شوند.
قریشی با اشاره به اینکه ۱۸ هزار و ۲۵۰ کارگاه فعال داریم که با سازمان در ارتباط هستند، ادامه داد: یکی از طرحهایی که با مشارکت اداره کار در دست اجراست، بررسی مشاغل سخت و زیان آور است که سال گدشته هزار و ۳۴۹ پرونده بررسی شد.
وی اظهار کرد:به منظور حمایت از کارفرمایان واحدهای تولیدی در استان، طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان از ابتدای خرداد آغاز شده و تا پایان مرداد سال جاری ادامه دارد.
مدیرکل تامین اجتماعی کردستان یادآور شد:تا پایان امسال طرح شعبه تامین اجتماعی یک سنندج بهره برداری می شود، ضمن اینکه عملیات اجرایی ساختمان بیمه تامین اجتماعی در بیجار آغاز شده است.
قریشی ادامه داد:تکفیک درمانگاه و شعبه شهرستان قروه نیز در دست اقدام بوده که برای رفاه حال بیمه‌شدگان است، چرا که درمانگاه به دلیل فضای فیزیکی با مشکلاتی مواجه است.
از ۱۹ تا ۲۵ تیر ماه به هفته تامین اجتماعی نام گرفته است.
کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۳ شهر،۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.