شهردار ابهر: ابهر ۱۳۵ هکتار بافت فرسوده دارد

شهردار ابهر گفت: ابهر دارای ۱۳۵ هکتار بافت فرسوده است که باید برای احیای آن برنامه‌ریزی شود.

شهردار ابهر گفت: ابهر دارای ۱۳۵ هکتار بافت فرسوده است که باید برای احیای آن برنامه‌ریزی شود.
به گزارش ايسنا، رضا حیدری در جلسه ستاد بازآفرینی شهری ابهر، اظهار کرد: این ستاد در سطح کشوری استانی و شهرستانی تشکیل شده که دبیری ستاد با شهرداری و رئیس آن نیز با فرماندار است‌.
وی با بیان اینکه در بحث بازآفرینی مانند سایر شهرها مشکلات و معضلاتی داریم، عنوان کرد: خوشبختانه رویکردی که در شورای اسلامی شهر و شهرداری وجود دارد این است که انجام اقدامات مطالعه محور باشد و از انجام کارهای جزیره‌ای پرهیز شود.
حیدری با توضیح اینکه بازآفرینی شهری ابهر شامل بافت‌های ناکارآمد سطح شهر ابهر، بافت فرسوده و ابهر مرکزی است، ادامه داد: ۸۷ هکتار در ابهر مرکزی مشکلات داریم و در مجموع ۱۳۵ هکتار بافت فرسوده در ابهر داریم.وی با اشاره به بحث سکونت‌گاه‌های غیررسمی، تصریح کرد: منظور از این سکونت‌گاه‌ها، مکان‌هایی است که فاقد سند رسمی بوده و مشکلات معضلاتی را برای مردم به وجود آورده است.
شهردار ابهر با بیان اینکه سکونت‌گاه‌های غیررسمی در حسین‌آباد ۱۱۰ هکتار بوده و در شریف‌آباد نیز ۱۱۰ هکتار است، افزود: یک سری نیز پلاک‌های مزاحم شهری داریم که در این طرح‌ها حتما باید منظور شود.
حیدری با اشاره به موضوع تعیین مشوق برای بافت‌های فرسوده شهری، تاکید کرد: دستورالعمل قبلی صدور پروانه ساختمانی با ۵۰ درصد تخفیف بود که الباقی ۵۰ درصد نیز در اختیار شورای شهر و شهرداری است و همچنین تراکم سطح اشغال نیز برای خود دستورالعمل خاص خود را دارد که می‌توان با توجه به این دو موضوع یک بسته مشوق در این بافت‌ها تعریف کرد.