اقدام ایالت استرالیایی در ممنوعیت گاز برای خانه‌های جدید

ایالت ویکتوریای استرالیا با هدف کاهش آلایندگی و هزینه‌های انرژی، اتصالات گازی در خانه‌های جدید را از سال ۲۰۲۴ ممنوع خواهد کرد.

ایالت ویکتوریای استرالیا با هدف کاهش آلایندگی و هزینه‌های انرژی، اتصالات گازی در خانه‌های جدید را از سال ۲۰۲۴ ممنوع خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، ویکتوریا که دومین ایالت پرجمعیت استرالیاست، بزرگترین مصرف کننده گاز طبیعی این کشور است و حدود ۸۰ درصد خانه‌ها در این ایالت، به گاز وصل هستند اما این ایالت، برنامه‌های بلند
پروازانه ای برای رسیدن به دستیابی به سطح کربن صفر تا سال ۲۰۴۵ دارد که پنج سال جلوتر از زمان هدف گذاری شده توسط دولت فدرال است.
لیلی دامبروزیو، وزیر اقدام اقلیمی ایالت ویکتوریا اعلام کرد که خانه‌های جدید، نیاز به مجوزهای برنامه‌ریزی دارند و باید از ژانویه سال ۲۰۲۴ به شبکه‌های تمام برقی وصل شوند.
بخش گاز، سهم ۱۷ درصدی در آلایندگی‌های این ایالت دارد. این تغییرات برای تمام ساختمان‌های عمومی جدید که هنوز به مرحله طراحی نرسیده‌اند، از جمله خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها اعمال خواهد شد.
این برنامه در شرایطی اعلام شده که ایالت ویکتوریا با کمبود احتمالی گاز از اواسط دهه جاری مواجه است زیرا تولید میادین فراساحلی که توسط شرکت اکسون موبیل اداره می‌شود و مدت‌هاست تامین کننده این منطقه بوده است، کاهش پیدا می‌کند.
انجمن تولید و اکتشاف نفت استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ممنوعیت به وضعیت اقلیمی، کمک چندانی نخواهد کرد زیرا خانواده‌ها را به سمت استفاده از شبکه برق متکی به زغال سنگ می‌کشاند.
بر اساس گزارش رویترز، تولید برق در ویکتوریا که به شدت به زغال سنگ وابسته است، حدود نیمی از انتشار کربن این ایالت را تشکیل می‌دهد.