این بار هم آتش خاموش شد، اما بعد چه؟!

آتش سوزی گسترده در بازار تهران نهایتاً با مشارکت ۷ ایستگاه آتش نشانی پایان یافت و نیروهای آتش نشانی این بار هم توانستند با مشقت فراوان از معرکه این حریق هم پیروز بیرون بیایند.

این بار هم آتش خاموش شد، اما بعد چه؟!

آتش سوزی گسترده در بازار تهران نهایتاً با مشارکت 7 ایستگاه آتش نشانی پایان یافت و نیروهای آتش نشانی این بار هم توانستند با مشقت فراوان از معرکه این حریق هم پیروز بیرون بیایند.
آتش سوزی در بازار تهران یکی از خطرات بالقوه جدی برای امنیت تجاری و جانی مردم پایتخت محسوب می شود.
سازمان آتش نشانی بارها درمورد نا امن بودن بازار تهران به لحاظ نکات ایمنی و استاندارد هشدار داده است، اما هیچگاه این هشدارها مورد توجه قرار نگرفته است و هربار با خسارات فراوان به اموال مردم از آن عبور کرده ایم و عامدانه خود را قانع می کنیم که دیگر حادثه ای رخ نمی دهد!.
مشخص نیست چند بار دیگر باید در بازار تهران حادثه رخ دهد تا اقدامات لازم جهت بازسازی و ایمن سازی مراکز تجاری در قلب پایتخت صورت گیرد. اشکال کار ما در این است که تا زمانی که حادثه رخ ندهد و تلفات جانی گسترده روی دستمان گذارد و عمق حادثه به یک فاجعه ملی همچون پلاسکو تبدیل نگردد، حاضر به اصلاح رویه نیستیم.
درحالی که بنابرگفته کارشناسان آتش نشانی بروز حادثه در بازار تهران به سبب عدم دسترسی مناسب برای امداد رسانی و تنوع محصولات، قدرت آتش را به مراتب از پلاسکو بیشتر خواهد کرد و میزان خسارت جانی و مالی آن چندین برابر خواهد شد.
البته خطر بالقوه آتش سوزی و حادثه آفرینی در پایتخت تنها در بازار خلاصه نمی شود، بلکه بسیاری از ابنیه  تجاری و حتی بیمارستانی در دل تهران وجود دارند که هشدار قرمز آتش نشانی دریافت کرده اند اما همچنان منتظر حادثه اند تا پس از آن تکلیفی برای آنها مشخص شود!.